Ryckstarten????? :S:S

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Har du satt klacken rätt så att det inte ligger ute lite grann o tar i kransen på svänghjulet?
jo dt har jag kan väll bara sitta på ett sett?:hmmmm:,
men det kan ju kanske annars vara fjädern som ska trycka tillbax klacken som är lite halvkass?:stupid:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
ser att du har tagit bort metall klacken på andra bilden. Hade du fjädern där bakom också? och kan du ta en bild på den stora plåtkåpan (guldiga) som täcker över fjädermekanismen och startklacken?

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Nemen nemen nu skotern fixat, fick lov å komma hem en skotermekaniker hem för at det skulle bli bra:argh:aja skit samma det ä bra nu iallfall tack för svar å tips:beer:

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
friskar upp ämnet lite nu det e så att min magnapull har gått sönder igen...:mad::mad: så nu har jag bestämt mig för att köpa allt nytt ev begangnat:cool:
det jag undrar är: svänghjulet som klackn ska hugga tag iär lite ner nött ca 1-2mm på vissa ställen tk i jag ska sattsa på ett nytt sånt och i sånna fall vart finns det å få tag på hittar varken på rinab eller liknande sidor,
verkarju ganska dyrt å köpa arctic orginal?:hmmmm2:
De andra är att kah också beövr en ny magapullkåpa eftersom pinnen som sitter rakt upp i den kåpan alldeles vindå glappar för mkt. Hittar inte heller det hisrinab eller liknande sidor :argh: så jaundrar vart man kan finna dessa prlar till ett vettigt pris ?:stupid: Tacksam för svar.

ska fixa upp lite bildere frammot kvälln

finverk73

Medlem
17 jan 2008
12
0
1
Sandviken
Vart ungefär lika för mig när jag lämnade in skotern för ett magnapullbyte. Mekanikern hade inte på loctite på skruvarna så dom gänga ur sig under körning vilket resulterade i att svänghjulet vart trasigt. Var bara smulor av allt när jag öppnade upp kåpan.
Så jag tröttnade och köpte en komplett magnapull med kåpa och allt på bengans för 1995:-.
Så med andra ord så har jag en kåpa till övers som det inte är nå fel på ..

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Vart ungefär lika för mig när jag lämnade in skotern för ett magnapullbyte. Mekanikern hade inte på loctite på skruvarna så dom gänga ur sig under körning vilket resulterade i att svänghjulet vart trasigt. Var bara smulor av allt när jag öppnade upp kåpan.
Så jag tröttnade och köpte en komplett magnapull med kåpa och allt på bengans för 1995:-.
Så med andra ord så har jag en kåpa till övers som det inte är nå fel på ..
skickade PM :hello:

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
slänger in lit bilder :
ser ju inte så rolig ut :S

inget fel på denna tkr jag fjädern till klacken funkar som den ska

tkr denna också ser bra ut?

dm dära små utnötningarna ska inte påverka det tkr jag?:hmmmm2:

min slutsatts är att det är den första bilden alltså kåpan som *****s eftersom staven rör sig för mkt i sidled,``glappar´´