Hadde en john deere liqvidfire eller va dom heter..helt värdelös i lös snö men srv som jag har nu tycker jag går hur bra som helts=)
För att skriva rätt i denna tråd då..
Yamahas första SRX var en riktig "skarasåg
Med X-tra 12 boggien så tar man då sig bättre fram än med en vanlig indy boggie.Jag hade en XLT-Touring med den fina X-12an och den drog jag för det mesta för hand i lössnön, fy h-vete vad dåligt den gick.
Det sjuka är att jag ägt 2st sådana(kallas idioti)
Min Kawasaki-Invader -79 gick nog ännu sämre i snön.
Gamla formula plusen som någon nämde var också värdelös.
Korta RX1an brr...
Jag hade även en ET-400 TR-E som inte ens gick i andras spår.
Byt matta på blizzarden med högra kammar som jag har då går den gallant i lössnö!Angående skotrar med usel lössnökapacitet så vill jag utnämna den sämsta lössnöskotern genom tiderna.
Laser 440 .
(Ski-Roule, Ockelbo). Fantastiskt dålig - låg boggie, taskig bandvinkel, låga kammar och tung både i motor och chassie. Lägg till 48 hk MAG-Kohler och osmidig variator och du har en skoter som får yamahas tidiga modeller att framstå som svävare i djupsnö. :-D
Som tvåa utnämns SkiDoo Citation med 276cm matta tillsammans med SkiDoo Blizzard. Rena bojstenarna även om Blizzarden var relativt vass på hårt underlag.
Trea kommer Yamahas CF 300. Skotrarnas kalkonkung men den är i alla fall lätt att lyfta loss.
Som bubblare har vi Chryslers Snöped med 8cm drivband och en skida men den ställer upp utom tävlan.
[EDIT: Ändrat rubrik pga feltolkning]
sämsta skotern i lössnö är fan yamaha et 340 dom *****rna kör man fan fast med på sommarn