Söker skoter med back och som är billig i drift.

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Vet en edge 500 som är till salu. Variatorkit, boostbottle, styrhöjare, fatbar, back, mbrp slutburk och 3 rutor. Intressant?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Variatorkit= Gör mest på prestandan, av alla mod man kan göra så är detta det man får ut mest av!
boostbottle= Man kan säga att det är ett slags "trim". Ger en lite rappare karaktär i mellanregistret.
styrhöjare= Som namnet säger, ett block som höjjer styret.
fatbar= Ett tjockare styre som tål mer stryk.
back= Behöver ingen förklaring
mbrp slutburk= Skrammelburk, lever om som f-n.
 

Putte H

Välkänd medlem
16 aug 2010
118
0
6
Härnösand
Tja min mor har en ski-doo formula 500 delux som hon ska sälja, tror det är en 98a.
2 ägare, ca 900 mil, enkel och dubbeldyna medföljer...
Den har iaf el start och back och är super fin, hon köpte den av en bekant "kvinna" som köpte den ny på BNs i kramfors...

Det går nog inte att äga en billigare skoter än den, går nästan på luft.
Jag kör en SXR600 och när jag har tomt i tanken så har hennes mätare knappt rört sig.

Aja... Jag tror hon ville ha 25.000:- för den i en smidig affär.
Den står iaf mellan ö-vik och Härnösand.
Intressant???
MVH//Patrik
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Ski-doo Mxz 600 runt 99-00 med det lite nyare chassiet kan gå att hittas för dessa pengar, och personligen så var jag nöjd när jag hade min.
Drog runt 2l/milen vid ganska bra körning, och den gick relativt bra och väger inte så blytungt.
Annars Mxz 670HO -99, med lite snits kan du hitta en sådan för 25, och är motorn i skick så går den som ett skott, dock osäker på hur mycket den drar.
Annars så är det nån som annonserar en F5 06'a finskreggad dock men för 26000:- tror jag. mycket skoter för pengarna.