Söker skoter med back och som är billig i drift.

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Ok, nåja är du nöjd med den och vill ha den så köp den :hello:

Men gå igenom den enligt min checklista ovan och se till att pluta för sånt som är dåigt.
 

Skoijter

Aktiv medlem
8 aug 2010
90
0
6
31
Lycksele, Sweden
Jo det ska jag göra, han säger oxå att ramaxlarna inte är infettade och att styrstålet är nött. Ska jag be honom fixa det och lägga fram mer eller fixa själv?
 

Skoijter

Aktiv medlem
8 aug 2010
90
0
6
31
Lycksele, Sweden
Han har inga kvitton, jag och farsan ska kolla skotern om sakerna verkligen är gjorda. Han som äger skotern säger att han var tvungen att göra så för den förra ägaren.
Lustigt namn har han då kan jag säga ^^
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det enda du kanske kan se om det är bytt är insugsgummin, det är något svårt att bedöma hur länge en kolv varit med..

Vet inte om jag är den enda, men jag hänger inte riktigt med vad du svamlar på om den förra ägaren??
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Fick han inte spara kvittona på det han lagt ut på att serva sin skoter för den förra ägaren? Det låter som att han inte servat och är riktigt kass på att ljuga.

Ta med en kompressionsprovare och testa, är kolvarna nybytta ska det inte vara någon skillnad i kompression alls.
 

dani28

Medlem
25 aug 2010
20
0
1
Haha, jag ser att det är lite missförstånd i denna tråd. Jag ska försöka klargöra några saker, det är jag som ska sälja Summiten! Jag köpte skotern av en man som sade att han hade bytt kolvar, insugsgummin samt drev och kedja kort innan han sålde den till mig.
Vid köptillfället så kollade jag noga igenom skotern, jag kollade allt som han sade sig ha bytt och allt det verkade helt nytt! :D

Jag kan, vilket jag tidigare sagt till "Skoijter", inte garantera att delarna är bytta då jag saknar kvitton, men när jag kollade grejerna vid köptillfället så var allt så fräscht och fint så jag är nästan 100% på att det är bytt. Jag gjorde även ett kompprov och det skiljde 0,1 mellan cyllarna (10,8) samt (10,7), jag har även gjort ett kompprov nyligt och det visade en skillnad på 0,2 (10,5) samt (10,3), det skulle inte vara så bra komp på en skoter som gått 950 mil om det inte var bytt.

Så nu vet ni lite mer, så slipper ni anta och gissa vilket har gjorts tidigare i tråden!:)