Faan, det är ju över 200 000 SKR!174000NOK. Kjører ca 1500-2000km i året. Kilpis er det nermeste jeg er sverige.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sopa.. förlåt.. men smalare framvagn på 13 eller flextrack JA..En smalare framvagn för 5000kr så blir Freeriden grym!
Snåla norrmän på semester ska ni till sverige service på bilen samtidigt och sen handla. För ni inte har råd och semester i eget land. Nu ska ni över och börja köpa skotrar också.174000NOK. Kjører ca 1500-2000km i året. Kilpis er det nermeste jeg er sverige.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Och du har aldrig köpt alkohol via tyskland eller något annat billigare land eller ?Snåla norrmän på semester ska ni till sverige service på bilen samtidigt och sen handla. För ni inte har råd och semester i eget land. Nu ska ni över och börja köpa skotrar också.
Okej....varför det då? Har jag missat något, eller blir den inte som en summit med förstärkt chassie och värre uppsättning dämpare då?Sopa.. förlåt.. men smalare framvagn på 13 eller flextrack JA..
Men inte både och på 14... då sabbar du maskin.. helt säkert.
+1, Dum vore man ju annars!Och du har aldrig köpt alkohol via tyskland eller något annat billigare land eller ?
Om du skulle bo i Norge och möjligheten att spara 50.000 SEK skulle inte du göra det då?
Trodde oxå det? Vad är det som blir konstigt?Okej....varför det då? Har jag missat något, eller blir den inte som en summit med förstärkt chassie och värre uppsättning dämpare då?
Alla som kört med oss och har de äldre freeridern har jag rekommenderat att sätta smalare framvagn..Jag kör 12a freeride 146 med s36 framvagnen och det fungerar konon så vad skulle problemet vara på en 14?
Ja visst det är ingen freeride längre som ska vara lite bredare och stabilare men är det någon skillnad att ha flextrack och t-motion på en freeride med smal framvagn när summiten har det?
Blir ju mer som en extra förstärkt summit som man inte måste byta dämpare på
Humm är inte t-motion och flex mattan för att det ska vara lättare att ligga på skrå?Alla som kört med oss och har de äldre freeridern har jag rekommenderat att sätta smalare framvagn..
Skidoos tekniker har länge kämpat med att få maskinerna smidigare, s-36 gjorde susen, sen kom flex trac och pivoten...
Dom tillsammans gör maskin till en dounut specialist! Men den blir besvärlig att hålla linjen mellan träden.. Har ni polare som kör freeride alt. Summit x13 och gillar skruva.. Så låvar jag er att bägge hadde blivit sjukt nöjda med att byta framvagn med varandra..
Flextrac på en äldre freeride tillsammans med boondocker bakaxel, wow det skulle smaka det...
Som jag skrivit tidigare, hade jag behållit xm hade det suttit en freeride framvagn på den!
Blir lite flumigt det här... 2 vändhjul monterade innaför slides skenorna kallas boondocker bakaxel.. De va så jag menade, (körde så på min 11freeride 154).Humm är inte t-motion och flex mattan för att det ska vara lättare att ligga på skrå?
Freeride med boondocker boggi och flex matta? Alltså en boondocker med flex matta skulle vara det ultimata?
Varför köpte du inte en freeride framvagn istället för att byta skoter?
Så 2014 freeride borde bli grymm enligt dej som har summitens boggi och bredare framvagn?
Börjar bli interesant dethär...
Vill gärna vet mer av er med erfarenhet med tanke på att jag funderat på att byta till xm.
Jag har 360mil på 11freeride med betterbords, boondockerbakaxel mm.mm. 40mil på 13xm och 70mil på 13rmk med evol r runt om (center dämparn vanlig fox). 100% av körningen med 13 maskinerna är bland träden...Nu ställer du till det. Hur fan gör jag nu då?
Gillade min freeride, men fick bryta för mycket mellan träden. Testade summit Xm och wow vilken skillnad, men shit vad vingligt efter leden.
Åker 75% bland träden, 20% myrsurf och resten efter leden. Tanken var först en summit Xm 154. Sen en freeride 154. med s-36 framvagn. Vill inte ha breda fotsteg. Sen har jag sneglat på PRO Rmk, eftersom alla är lyriska över dess kapacitet bland träden och att den klarar att hålla tempo efter leden. Verkar dock lite skramlig kvalite mot ski-doon. Förvirrad!