Ski - doo 2014

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Inget nytt alls på Summiten förutom färgerna så då var det nog inget dåligt köp med en 2013 års modell såhär mitt i vintern.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
[video=youtube;bWR3N5uD6VM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bWR3N5uD6VM[/video]

Ski-doo verkar ha mer nyheter som släpps idag :)

kan man fortfarande hoppas på en e-tec 1000?
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
[video=youtube;bWR3N5uD6VM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bWR3N5uD6VM[/video]

Ski-doo verkar ha mer nyheter som släpps idag :)

kan man fortfarande hoppas på en e-tec 1000?
Varför verkar det vara så?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.478
384
83
Malå/Adak
Tur man inte ska byta till nästa år! Alltså hur fruktansvärt färgblind måste man vara för att avloppsrörsgrått och snorgrönt ska passa ihop? Freeriden måste vara en av de det fulaste prylar som någonsin byggts!

Och "Flextrac-boggin" på en Freeride, man blir rent utav matt och gråtfärdig..... Vill man ha den mera lättsvängd så monterar man smalare framvagn och/eller eventuellt flexedgemattan, men inte en superklen endast_för_lössnö-boggi.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Tur man inte ska byta till nästa år! Alltså hur fruktansvärt färgblind måste man vara för att avloppsrörsgrått och snorgrönt ska passa ihop? Freeriden måste vara en av de det fulaste prylar som någonsin byggts!

Och "Flextrac-boggin" på en Freeride, man blir rent utav matt och gråtfärdig..... Vill man ha den mera lättsvängd så monterar man smalare framvagn och/eller eventuellt flexedgemattan, men inte en superklen endast_för_lössnö-boggi.
Smaken är som baken!

Jag tycker den ser tuff ut :)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
24Feb har ju dock vare.

Men 2.02 ser det väldigt mkt ut som ett turbo agg. Har Ski-Doo nån turbo modell nu? Inte har dom det? Spännande =D
Aerocharger har ett eget stånd på visningen. (ja det låter lite snuskigt men det får vara)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Tror inte att ski-doo, polaris eller arctic cat kommer komma med turbo 2-t. Eftermarknadsmärken som får pr precis som det är idag är nog här för att stanna.

Epa och garantier(vinst hos GA) förhindrar nog uppkomsten av dessa ljuvligt visslande maskiner.
 

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Freeriden är nog det snyggaste jag sett... Den blir nog som 11an och 12ans freeride sen ute i snön. Fin på håll men när man kommer nära ser det ut som att det är 1000 mil på maskinen. Efter 50 mil.

Annars är jag nöjd, inga kval över att behålla min -13 xm nästa år! Förutom att jag vill en 154"...