Instämmer! Min 850 har betydligt jämnare och finare gång än min tidigare Summit 800 -13.Tvärt om för mig, min 850 vibrerar mindre än vad min Freeride -14 gjorde.
Vid tomgång är det stor skillnad till 850:n fördel.
Instämmer! Min 850 har betydligt jämnare och finare gång än min tidigare Summit 800 -13.Tvärt om för mig, min 850 vibrerar mindre än vad min Freeride -14 gjorde.
Vid tomgång är det stor skillnad till 850:n fördel.
Postat på dootalk nyss:Ni som får ut mycket mil på remmarna, vilken typ av körning kör ni!? Själv kör jag 90% brant, teknisk skogskörning, dvs det den är byggd för. Kört hittills lite drygt 70mil och har 5:e remmen på nu. Provat det mesta som går i variatorgrejer och drevning men inget verkar hjälpa. BRP vägrar stå för remmar och jag är gode less nu. Så jävla nöjd med maskinen i övrigt men det här är ju inte hållbart.
Är ju på väg en hel del uppdateringar men dock först till nästa säsong. Så man måste väl ge den en chans till men överväger starkt märkesbyte.
Grattis till att du har perfekt körning precis utanför stugan! 90 % är väldigt stor andel! Vad är teknisk? För mej är det att det är trångt tillsammans med brant lutning, har aldrig själv lyckats överhetta en rem vid sådana förhållanden utan det har skett vid brant oteknisk terräng, alltså brant och glest mellan träden.Ni som får ut mycket mil på remmarna, vilken typ av körning kör ni!? Själv kör jag 90% brant, teknisk skogskörning, dvs det den är byggd för. Kört hittills lite drygt 70mil och har 5:e remmen på nu. Provat det mesta som går i variatorgrejer och drevning men inget verkar hjälpa. BRP vägrar stå för remmar och jag är gode less nu. Så jävla nöjd med maskinen i övrigt men det här är ju inte hållbart.
Är ju på väg en hel del uppdateringar men dock först till nästa säsong. Så man måste väl ge den en chans till men överväger starkt märkesbyte.
Vad som anses som teknisk verkar vara lika brett som typ av körstil. Har sett väldigt många som kör i brant skog men som mest står still och snurrar på huvudet... då är det inte så konstigt att det inte tar någon rem, går oftast inte så mycket soppa heller.. Men håller man sig i rörelse hela tiden och håller lite mer fart så blir remmarna varmare. Men det är klart värt det för det är så otroligt mycket roligare än att stå stillGrattis till att du har perfekt körning precis utanför stugan! 90 % är väldigt stor andel! Vad är teknisk? För mej är det att det är trångt tillsammans med brant lutning, har aldrig själv lyckats överhetta en rem vid sådana förhållanden utan det har skett vid brant oteknisk terräng, alltså brant och glest mellan träden.
Finns några som det gått rem för som kört med mig, men där är problemet samma som med XM, kass variator setup. Med rätt grejer i variatorerna får man byta remmarna för att dom blir utslitna.Lite ot men hur har det varit med Lynx historiskt, har dom dragits med samma remproblem som skidoo?
Sitter och funderar på Lynx främst för att jag vägrar köpa en helt hög remmar / vinter
Jo, men om man kan hålla full mutter under långa stunder i tekniskt svår terräng så är man awesome överjävlig på att köra, ej rädd om skotern eller så kör man i teknisk osvår terräng... Tror oftast det är det sista alternativet.Vad som anses som teknisk verkar vara lika brett som typ av körstil. Har sett väldigt många som kör i brant skog men som mest står still och snurrar på huvudet... då är det inte så konstigt att det inte tar någon rem, går oftast inte så mycket soppa heller.. Men håller man sig i rörelse hela tiden och håller lite mer fart så blir remmarna varmare. Men det är klart värt det för det är så otroligt mycket roligare än att stå still
Kan mycket väl vara så, men det är fortfarande många som mest bara står och snurrar på huvudet i branterna och det anser inte jag vara speciellt tekniskt.. terrängen kan mycket väl vara teknisk men inte körstilen.Jo, men om man kan hålla full mutter under långa stunder i tekniskt svår terräng så är man awesome överjävlig på att köra, ej rädd om skotern eller så kör man i teknisk osvår terräng... Tror oftast det är det sista alternativet.
Jag var till Blåsjön i lördags för första gången och det var ju helt fantastiskt. Dit ska jag fler gånger. Du (Asker) kanske var med det var ju ett antal åkare där och jag har ingen aning om vad folk hette mer än han som "guidade" oss, han hette David. Jag var i allafall en av de som som stod och snurrade på huvvet och funderade hur i helvete folk klarade av att köra där de faktiskt körde. Helt fashinerande! Från början funkade ingenting men jag blev brydd själv hur jag utvecklades under dagen men man har ju sjukt mycket att lära.Kan mycket väl vara så, men det är fortfarande många som mest bara står och snurrar på huvudet i branterna och det anser inte jag vara speciellt tekniskt.. terrängen kan mycket väl vara teknisk men inte körstilen.
Vilken Gates rem har du köpt? Testat den med kolfibercord 49C4266 och den var jag inte alls nöjd med. Ojänm i varven och blev mjuk som en gummisnodd efter en stund. Höll betydligt sämre än 391 trots att den påstods vara så bra. Sen att dom förespråkar den för att man inte får svarta streck på variatorerna tror jag inte har att göra med att det greppar bättre, kändes inte så iallafall, utan att corden i den helt enkelt nöter bort det. I dagsläget finns ingen bättre rem än 391 tycker jag, XS821 funkar också men inte lika bra i mitt tycke.Jag var till Blåsjön i lördags för första gången och det var ju helt fantastiskt. Dit ska jag fler gånger. Du (Asker) kanske var med det var ju ett antal åkare där och jag har ingen aning om vad folk hette mer än han som "guidade" oss, han hette David. Jag var i allafall en av de som som stod och snurrade på huvvet och funderade hur i helvete folk klarade av att köra där de faktiskt körde. Helt fashinerande! Från början funkade ingenting men jag blev brydd själv hur jag utvecklades under dagen men man har ju sjukt mycket att lära.
Jag förstår dock att remmarna går på skotrarna som kör på det sättet och som ni säger så är det kanske värst för de som behärskar den typen av körning och kan köra länge utan stopp. Själv har jag väntat på att remmen skulle ge upp de senaste 3 veckorna men den hängde med ända tills jag gjorde en 150 m fullgasrepa där jag äntligen fick lite flow i körningen trots att det var brant och halvtrångt...sen tog det stopp. Men den hade ju bara gått 147 mil så jag får väl vara nöjd med det ;-) Nu har jag beställt 2 st gates remmar för enligt en annan tråd ska de vara likvärdiga eller möjligtvis bättre än 391:an men dessa kostade 689:- /st inkl frakt från USA. De lär väl funka som reservrem i allafall så man tar sig hem. T3:an lär får vara kvar en säsong till då den kan mycket mer är föraren som sitter på.