Kul att fler våga verkar välja lite kortare maskiner igen, blir bara roligare att köra med.Klokt val! SP 146” är det roligaste man kan ha mellan benen
Med bra dämperi funkar den till allt och tar sig faktiskt otroligt bra i snön. Enorm skillnad mot en XM 146”
Summit Sp 600R ligger på listpris kring 135, går få lös för 124 000 hos handlarna.2019 Arctic M6000 153" med elstart ligger på 123900 SEK i listpris, 115900 SEK på förorder. Prisvärd!
Ja precis. Även om en 160”+ är rolig där man verkligen får testa dess gränser. Men det handlar om ett par veckor per säsong och både försäsong och våråkningen blir tråkig.Kul att fler våga verkar välja lite kortare maskiner igen, blir bara roligare att köra med.
Sitter då fortfarande 40-helix...Jag är nyfiken över variatorsetupen i -19 maskiner.
Enligt sprängskisserna är det samma primär och sekundärfjäder som -18 även samma ramper, 990 om det nu stämmer.
-18 maskiner som haft remproblem kommer få 966 ramp, liknande 990 men drygt 4g tyngre, vilket är ett steg åt rätt håll. 990 är bra men för lätt.
Men art.nr på helixarna är olika mellan -18 och -19, både på 146” och 154”/165” så ni som ev hämtat ut era maskiner får gärna berätta vad som står på era helixar. Vinkeln ska vara instansad på sidan av helixen.
Ojdå, låter inget vidare. Intessant att höra hur fortsättningen lider. Uppdatera gärna med inlägg längre fram.vi är 2 st som sprängt vars sin 851 rem efter våra blivit uppdaterade, båda freeride 146 -18. Fick hämta en nya 871? rem så det var ju bra men ska bli intressant att se hur den håller.
Dom mena på att den jag sprängt redan "fått sig" då den gått några min ifjol utan uppdateringarna
Kör du på originalremmen verkar rapporterna säga att mer än vanliga vibrationer i fotstegen är ett tecken på att remmen är i riskzonen.QRSen som sådan funkar väl någorlunda hyfsat, sen att den är byggd till lägsta möjliga kvalitet och pris är en annan sak.
Har en Tied på hyllan som gått närmare 1000 mil och den är som ny, gissar att min QRS behöver service kring 100 mil.....eller tidigare
Hade jag haft en axel som passat så hade jag antagligen provat Teamvariatorn på BDn, men jag är samtidigt ett "fan", (pun intended), av fläktfunktionen på nya ytterskivan. Sätter jag in Teamen så måste i alla fall stora delar av plastkapslingen på variatorskyddet bort.
En fråga till er som har lite erfarenhet av P-drive. Gamla TRAn förvarnade ju rätt tydligt om/när den började bli för varm. Tappade varv, supersegt gassvar etc. Märker man på samma sätt om P-driven börjar överhetta? (har inte än i vinter varit i situationer då jag klättrat långt i ett sträck)