Ski Doo REV 670 Bergsgeten

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Haha jag lovar att den kommer vara klar tills det är dags för den mer seriösa körningen. Jag lägger i nästa växel och håller tummarna att ryggen håller. Har precis kommit tillbaka till jobbet efter lite problem med dubbla diskbråck. Så med andra ord kör jag på så länge ryggen håller!

deaGEL

Välkänd medlem
30 apr 2012
252
1
18
norrland
kommer du ha nånting som motsvarar tunnelsidor? känns ju lite öppet och farligt ifall ett ben slinker in i mattan..

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Ny återstår blästring och målning sedan är det dags att montera. En hel del annat som ska göras också innan säsongen sätter igång på allvar men nu är man en bra bit på väg.

Attachments

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö

Nu börjar vuxenmekanot! Skruva ihop och kontrollera sen isär med allt för lack och sen montera ihop och köra! Det bli fullt upp i garaget ett tag framöver.

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Fan vad bra det där blir!
Och jag som tycker jag har mycket att göra med mitt projekt haha...

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
ser mycket bra ut!

Jag tycker att stänkorna som sitter på gamla arctic sx ser fina ut, inte för styva så dom bromsar i snön och bra längd på dom

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö

Pga mina problem med ryggen har det gått segt på slutet och inget nytt att uppdatera. Men idag fick jag hjälp att tillverka skyddet för kedjehuset. Har även påbörjat en ihopsättning innan sakerna ska på lack. Bli nog lite kört denna säsong men någon liten sväng ska ryggen hålla hoppas jag.

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
ser mycket bra ut!

Jag tycker att stänkorna som sitter på gamla arctic sx ser fina ut, inte för styva så dom bromsar i snön och bra längd på dom
Angående stänklappen vart det en från Speedtech/BilletX av RMK lång modell.
Köpte även ett par nya stötdämpare fram så mina HPG racing var för hård enligt min smak. Vart ett par HPG från en 07a Summit.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö

Nu är fästet för stänklappen och lite andra grejer klart så nu bli det lackering! Känner ingen stress längre då det ändå inte finns någon snö...

GOD JUL!!!

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Färg tips på tunneln någon?
Har svarta SLP med röda bågar och gula kåpor. Svart känns mest naturligt men lite väl diskret...

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Ja det är det jag funderat på. Med svarta saxar i boogien, röda skenor, röda a armar, svart sadel fäste och svart pyramid?