Ski Doo REV 670 Bergsgeten

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Har fått någon jävla förkylning nu som ställer till det men som Bunken säger är det lack vilken dag som helst. Väntar även på lexan plasten som bör dyka upp nästa vecka.

Uppdatering kommer!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Det går sakta i bergsgets garaget.. Men snön har precis börjat falla utanför och då är det dags att öka på tempot. Från och med idag blir det flitigt arbete varje timme som går tills den är klar.

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Tackar den vart rätt bra efter ett par 1000 timmar i garaget. På den tiden (2009-2010) var ryggen ung och att arbeta från 7:00 - 24:00 varje dag hela veckan månad efter månad inga problem. Bodde i lägenhet och var i garaget jämt. Har på senare år konstaterat att bo i hus och göra lite annat i livet kan vara rätt trevligt. Men det är förbannat skoj att vara i garaget. Vann förresten 3e pris på Elmia 2010 med den.

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Det går sakta i bergsgets garaget.. Men snön har precis börjat falla utanför och då är det dags att öka på tempot. Från och med idag blir det flitigt arbete varje timme som går tills den är klar.
Låter juh lysande herrn. Slå en signal den dagen du behöver hjälp så kommer jag och assisterar.

Stenhård Bubbla i bakgrunden !
OT:
Två bilder på bubblan. Tagna på Emlia 2010.

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Det bli långt mellan uppdateringarna då det inte är så intressant det som görs.
Idag bytte jag iallafall styrstål och tvättade alla delar inför framtida ihop montering. Har en plan att vara startklar innan januari är slut. Fortfarande för lite snö för att köra. Men det har kommit 10cm i helgen och det är ju alltid något.

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Ikväll har jag gjort i ordning mina krokiga a armar. Jag måste verkligen lära mig köra eller börja köra led. Förra säsongen vart det stubbar, stenar och träd som stod i vägen för min framfart genom skog och mark.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Sen var jag och hämta chassit från lack. Kommer bli hur bra som helst när lexanen ska hämtas imorgon. Så nu när snön ökar för varje dag är det bråttom i skoterfabriken!

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
Kul att grejerna börja rulla in!
Blir väldigt intressant att se hur det blir med lexanet, tror att det blir riktigt bra

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Kul att grejerna börja rulla in!
Blir väldigt intressant att se hur det blir med lexanet, tror att det blir riktigt bra
Ja det kommer nog se rätt kaxigt ut då man kommer se mattan även på ovansidan. I helgen bli det lack av framvagn.