Hej och tack för alla "Hej och välkommen
"
Hur som helst så ringde jag killen där bara för att höra hur man blir blåst av han...
Han verkar ha en ganska fin plan för sitt bedrägeri men jaa som sagt..
lite fakta då.
Skotrarna är importerade från münchen (tyskland) och han påstår att varför en Summit 800 -08 i sverige kostar ca 125´ beror på att de är moms på de skotrarna... vilket gör att man börjar få lite konstiga funderingar som.
1. Är momsen på skotrar i sverige 100%
2. Hur i helvete kan momsen vara 100%?????
Sedan sa han att skotrarna hade (lite mnummel och dålig sörlänska) 2 år nyskoter garanti i priset. <<<-- VA!!!!! ???
Dealen skulle som jag förstå de gå till på följande sätt..
1. Man bokar en skoter av han och lämnar div person uppgifter så som namn och födelsedatum. pga att när han registeringsbeskitar skotern reggar han in dem i köparens namn.
2. När skotern är registrerad och klar får man nå kvitto (ingen anning vad han snackar om) som man skulle ha och visa på banken?
3. När skotern är registrerad på dig går man till banken överför pengar och han skickar skotern med DHL som kör hem den åt en.
4. Yey man har KANSKE en ny skoter för en billig peng eller så har man blivit blåst på kuppen..
Vid en lite senare fråga då hur många han hade kvar sa han 4 - 5 st skotrar.. (hur många hade han köpt????) Några hade han sålt bl.a till boden och luleå. Då frågade jag om man kunde få nå nr till dem så att man kunde kolla med dem om affären... då sa han bara att ja men de är så här att skotrarna ska skickas till dem imorron så de har inte fått dem än.
okej sa jag och så sa jag att jag skulle fundera på de sedan höra av mig..
Nu har ni som sagt lite mer info om händelsen och skotrarna som ska vara så billiga. Jag tror som ni.. på ett eller annat sätt blir man blåst på cash.
Och härmed avslutar jag mitt första inlägg på ett underbart forum... tackar för mig.. jag återkommer sedan..
*Applåder*