Ski-Doo Summit RXP 800 -08 till fyndpris?

Status
Stängd för vidare inlägg.

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Har sett denna plus en del likadana annonser på Blocket senaste tiden http://www.blocket.se/vi/13145913.htm?ca=2_s , texten är ungefär samma men orten ändras, har varit både Arjeplog, Arvidsjaur och nu Gällivare, kanske fler? Annonstexten lyder:
"SNÖSKOTER SUMMIT 800 RXP 2008 ÅRSMODELL 68,000 INKL FRAKT+BES I SVERIGE SNABB LEV,TEL-0704-647476,EJ MAIL TACK"

Jag TROR att det i någon av de första annonserna stod nåt om att skotern var importerad från Tyskland... :rolleyes: men är inte bombis på att det är samma annonsör.

Är det någon som har ringt på annonsen?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Har inte ringt på den, men spontant känns det som en oseriös annons

Iaf känns det så, bara stora bokstäver i annonsen, inga bilder och inget namn på killen som säljer den skulle iaf få mig att skita i att ringa hur billigt det än är

Sen är detta verkligen TOK billigt jag har svårt att se att detta är en seriös annons, men jag kan ju ha fel

Det kan ju röra sig om någon bluff där säljaren vill ha handpenning eller fraktpengarna för skotern sen dyker det aldrig upp någon skoter
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Har inte ringt på den, men spontant känns det som en oseriös annons

Iaf känns det så, bara stora bokstäver i annonsen, inga bilder och inget namn på killen som säljer den skulle iaf få mig att skita i att ringa hur billigt det än är

Sen är detta verkligen TOK billigt jag har svårt att se att detta är en seriös annons, men jag kan ju ha fel

Det kan ju röra sig om någon bluff där säljaren vill ha handpenning eller fraktpengarna för skotern sen dyker det aldrig upp någon skoter
Jo jag är ganska övertygad om samma sak...tänkte bara om någon hade ringt å hört vad "dealen" var...
 

Cya

Medlem
26 aug 2007
8
0
1
Jo jag är ganska övertygad om samma sak...tänkte bara om någon hade ringt å hört vad "dealen" var...
Hej och tack för alla "Hej och välkommen :p"
Hur som helst så ringde jag killen där bara för att höra hur man blir blåst av han...
Han verkar ha en ganska fin plan för sitt bedrägeri men jaa som sagt..

lite fakta då.

Skotrarna är importerade från münchen (tyskland) och han påstår att varför en Summit 800 -08 i sverige kostar ca 125´ beror på att de är moms på de skotrarna... vilket gör att man börjar få lite konstiga funderingar som.
1. Är momsen på skotrar i sverige 100%
2. Hur i helvete kan momsen vara 100%?????

Sedan sa han att skotrarna hade (lite mnummel och dålig sörlänska) 2 år nyskoter garanti i priset. <<<-- VA!!!!! ???

Dealen skulle som jag förstå de gå till på följande sätt..
1. Man bokar en skoter av han och lämnar div person uppgifter så som namn och födelsedatum. pga att när han registeringsbeskitar skotern reggar han in dem i köparens namn.
2. När skotern är registrerad och klar får man nå kvitto (ingen anning vad han snackar om) som man skulle ha och visa på banken?
3. När skotern är registrerad på dig går man till banken överför pengar och han skickar skotern med DHL som kör hem den åt en.
4. Yey man har KANSKE en ny skoter för en billig peng eller så har man blivit blåst på kuppen..

Vid en lite senare fråga då hur många han hade kvar sa han 4 - 5 st skotrar.. (hur många hade han köpt????) Några hade han sålt bl.a till boden och luleå. Då frågade jag om man kunde få nå nr till dem så att man kunde kolla med dem om affären... då sa han bara att ja men de är så här att skotrarna ska skickas till dem imorron så de har inte fått dem än.

okej sa jag och så sa jag att jag skulle fundera på de sedan höra av mig..

Nu har ni som sagt lite mer info om händelsen och skotrarna som ska vara så billiga. Jag tror som ni.. på ett eller annat sätt blir man blåst på cash.

Och härmed avslutar jag mitt första inlägg på ett underbart forum... tackar för mig.. jag återkommer sedan.. :D

*Applåder*
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Momsen i Sverige är inte 100% men kollar du på t. ex vad en skoter kostar i usa och lägger på svensk moms på det priset blir det betydligt billigare än vad en likadan kostar i Sverige.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Kan man inte be "allmänna reklamationsnämnden" kolla upp en sådan annons?
Och om man ska sätta in pengar på hans bankkonto eller dyl lär man ju kunna kolla upp vem det är.? För i mina ögon ser det ut som 100% lurendrejeri.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Hej och tack för alla "Hej och välkommen :p"
Hur som helst så ringde jag killen där bara för att höra hur man blir blåst av han...
Han verkar ha en ganska fin plan för sitt bedrägeri men jaa som sagt..

lite fakta då.

Skotrarna är importerade från münchen (tyskland) och han påstår att varför en Summit 800 -08 i sverige kostar ca 125´ beror på att de är moms på de skotrarna... vilket gör att man börjar få lite konstiga funderingar som.
1. Är momsen på skotrar i sverige 100%
2. Hur i helvete kan momsen vara 100%?????

Sedan sa han att skotrarna hade (lite mnummel och dålig sörlänska) 2 år nyskoter garanti i priset. <<<-- VA!!!!! ???

Dealen skulle som jag förstå de gå till på följande sätt..
1. Man bokar en skoter av han och lämnar div person uppgifter så som namn och födelsedatum. pga att när han registeringsbeskitar skotern reggar han in dem i köparens namn.
2. När skotern är registrerad och klar får man nå kvitto (ingen anning vad han snackar om) som man skulle ha och visa på banken?
3. När skotern är registrerad på dig går man till banken överför pengar och han skickar skotern med DHL som kör hem den åt en.
4. Yey man har KANSKE en ny skoter för en billig peng eller så har man blivit blåst på kuppen..

Vid en lite senare fråga då hur många han hade kvar sa han 4 - 5 st skotrar.. (hur många hade han köpt????) Några hade han sålt bl.a till boden och luleå. Då frågade jag om man kunde få nå nr till dem så att man kunde kolla med dem om affären... då sa han bara att ja men de är så här att skotrarna ska skickas till dem imorron så de har inte fått dem än.

okej sa jag och så sa jag att jag skulle fundera på de sedan höra av mig..

Nu har ni som sagt lite mer info om händelsen och skotrarna som ska vara så billiga. Jag tror som ni.. på ett eller annat sätt blir man blåst på cash.

Och härmed avslutar jag mitt första inlägg på ett underbart forum... tackar för mig.. jag återkommer sedan.. :D

*Applåder*

Välkommen till forumet och tack för att du tog dig tid att ringa till killen

Momsen i sverige är 25% i Sverige och inte 100% som säljaren vill få en att tro momsen i tyskland är runt 15% så om hans upplägg skulle vara seriöst så borde man bara kunna tjäna 15% på affären

Detta låter ju väldigt skummt men man ska väl inte avfärda killen helt fast det låter VÄLDIGT skummt, men konstigare saker har ju hänt..men inte många..hehe..

Sen att han inte har några levererade skotrar och köpare som han kan använda som referenser är ju också väldigt konstigt

Skulle jag av någon anledning göra affärer med en sån här lirare skulle jag ha skotern framför mig innan jag gav han en enda krona

Det skummaste av allt är ju att du får skotern registrerad på dig innan han ens har fått den från tyskland så man kan ju fråga sig hur han får den inreggad besiktad mm i sverige när skotern fortfarande finns i tyskland?


Quethec: Vad tror du allmänna reklamationsnämnden kan göra åt detta?, knappast någonting eftersom dom inte har med sådana ärenden att göra
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag vill minnas att just Ski-doo är riktigt svåra att importera och registrera i sverige....

Det ska vara något typ intyg som inte går att få tag på. (Lite dålig koll men någon annan kanske vet).

Det känns som första klassens bedrägeri. Låter någonting för bra för att vara sant så är det oftast det.

If it looks like a duck, walks like a duck and sounds like a duck. It probobly is a duck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.