Baserat på motstånd man ersätter piptempsensor med på Polaris och Arctic cat så brukar man ta motståndet mellan 650 och 700c. Arctic cat ligger lika som brp ser jag typ 650 ohms motånd. På min Polaris har jag ett 9 ohms motstånd.
Utan att ha forskat i motstånd på brp så ser de ut som de skulle funka med ett 650 ohm motstånd, men de bör du söka på usa forum att de inte ställer till något underligt fenomen. Vid 650 c brukar pipan ha max hetta den normalt uppnår med standard mappning så där bör ecu boxen ge max tändning och rätt soppa. Med enbart motstånd kan man få lite hicka vid kallstart (påstås det) men jag märker ingen skillnad alls i kallstart eller annat ställe i registert. Jag kör med lambdamätare dessutom och jag ser ingen skillnade i bränslevärde heller med motstånd eller sensor.
Utan att ha forskat i motstånd på brp så ser de ut som de skulle funka med ett 650 ohm motstånd, men de bör du söka på usa forum att de inte ställer till något underligt fenomen. Vid 650 c brukar pipan ha max hetta den normalt uppnår med standard mappning så där bör ecu boxen ge max tändning och rätt soppa. Med enbart motstånd kan man få lite hicka vid kallstart (påstås det) men jag märker ingen skillnad alls i kallstart eller annat ställe i registert. Jag kör med lambdamätare dessutom och jag ser ingen skillnade i bränslevärde heller med motstånd eller sensor.