Hallå och tack!Jag skulle först och främst ge rådet att längden din är inga problem, köper du en lynx från 06 eller en skidoo från 04 så kan du slänga på en styrhöjare på 20,5 cm utan att behövar skarva/förlänga kablarna.
Jag rekommenderar att du försöker kolla på så ny skoter som du kan få för pengarna, utvecklingen i skoter världen har gått väldigt mycket frammåt bara de senaste 5 åren.
Mina förslag:
MXZ 600 2004 och framåt.
Lynx Rave 600 06 och framåt
Vad hade du tänkt att använda skotern till?
ska du bara köra på crossbana skulle jag också rekommendera en 440.
Så skriv vad du ska ha skotern till så får vi lite mer kött på benen för våra rekommendationer..
Främst kommer den gå led och lekas med utanför leden, jag kör ju enbart bana med hojen och det känns som det räcker, alla fall till att börja med =)
Angående motor så har jag förstått att 440 har tätare serviceintervall förmodligen beroende på effektuttag, vill helst slippa skruva lika mycket med skotern som med crossen, beror självklart på hur mycket jag använder den men om det är marginell skillnad i vikt på 440 och 660 och stor skillnad i underhåll så faller valet på 600.
Ni vet bäst!
Är sadeln ställbar i höjdled på någon av dessa maskiner?
Den egentliga anledningen till att jag kör med högsadel på hojen är att det inte ska bli så jävla långt från sittande till stående, det spar mer kraft än man tror med ett par extra centimeter sadel om man har långa ben. Men det kanske inte är ett problem på skotrar. Behöver absolut inget special om det funkar bra som det är.
Får nog provsitta ett par! =)
Mvh
Rickard
Last edited: