skoter körning i sthlm området.

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
Tjena! äre bra åkning vid ågesta? ser lite kuperat ut på bilderna.. värdelöst om de bara är åkrar att åka på..
När ska ni köra nåsta gång?? väntar på nya styrhöjjaren med kan köra med den som sitter på om de blir någon åkning i veckan..??

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Tjena! äre bra åkning vid ågesta? ser lite kuperat ut på bilderna.. värdelöst om de bara är åkrar att åka på..
När ska ni köra nåsta gång?? väntar på nya styrhöjjaren med kan köra med den som sitter på om de blir någon åkning i veckan..??
tjena, jo det är okej åkning där, lite backar mm. har beställt nya o ringar till toppen. kolvar å ringar har klarat sig. den höll ju på å kallnypa för mig :( jag började burka ute på en åker med fullgas när den inte va varm :(

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
tjena, jo det är okej åkning där, lite backar mm. har beställt nya o ringar till toppen. kolvar å ringar har klarat sig. den höll ju på å kallnypa för mig :( jag började burka ute på en åker med fullgas när den inte va varm :(
åfy fan.. låter mindra roligt de dära.. tur i oturen att det var hemma i sthlm så du inte hade trailat 30 mil och sen gjort samma sak!! jo gäller att låta dom bli varma. jag brukar alltid låta den stå 5-10min på tomgång och sen köra lite lugnt första tiden.. inbillar mig att man spar rätt mycket på sakerna om man gör så...
Nu har jag bytt olja å kedjehuset och väntar bara på vinklade höjaren. sen så!!!! drar upp till järvsö över nyår så ska ha skotern med mig. dom har 1meter där!!
Mvh fredde

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
åfy fan.. låter mindra roligt de dära.. tur i oturen att det var hemma i sthlm så du inte hade trailat 30 mil och sen gjort samma sak!! jo gäller att låta dom bli varma. jag brukar alltid låta den stå 5-10min på tomgång och sen köra lite lugnt första tiden.. inbillar mig att man spar rätt mycket på sakerna om man gör så...
Nu har jag bytt olja å kedjehuset och väntar bara på vinklade höjaren. sen så!!!! drar upp till järvsö över nyår så ska ha skotern med mig. dom har 1meter där!!
Mvh fredde
ja vafan jag brukar ju göra det. tyckte jag väntade länge innan jag börja gasa men måste vara mer nogran å kolla så systemet blivit varmt. men men nu är det som det är å har beställt nya oringar så smäller på dom i veckan. sen kan man gasa igen :). mvh anders

4

426H

Nån som skall köra i morgon? Tänkte åka ner till jordbrogropen och kolla hur det ser ut.

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
Sluta hålla på och åka hela tiden :( det är ju synd för oss som har en trasig skoter..

4

426H

Tack för sällskapet Kjell.
Inget bra fotoväder, men några bilder blev det.

En vådlig luftfärd med fyrtaktsklumpen:

Kjells x-trim fick också en flygtur:

Två vuxna män leker i en grusgrop: