Skoterbilder

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Var ute och gled några mil idag i finvädret :nod:


Satt i solskenet och tog det lugnt efter att ha åkt över hela sjön med fullgas. Startade och kom en bit sen kände jag hur den "pumpade" fram som att bensinen skulle vara slut och sen dog skotern :argh:

Ja ni ser ju vart jag kom i från...

Inga fel på stiften heller men skrapade av lite sotflagor och låt den svalna.


Skruvade i stiften igen och pumpade i den lite soppa med primern och den startade som ingenting igen :hmmmm: Sen efter repan över sjön slirar den som fan på remmen fast den inte är direkt sliten och lyset dog igen sen säkringsdosan smält, går bra ibland :hello:

Förra veckan hittade jag något ovanligt längs en skoterled

Vem fan pyntar en stor gran ända till toppen mitt ute till skogs...
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
spitchen: skogs tomtar fattar du väl ;)


jävligt skön dag synd att man inte hade sin egen skoter utan gatt åka :(
ganska tråkigt ställe vi är på just där. dom har ju huggt ner hela skogen så man kör på ett enda stort hygge :(
 

TobbeP

Välkänd medlem
15 dec 2008
182
0
6
En långkörningsdag me gubbarna, vart väl 5,5-6mil runt i skärgården idag:)



Vindkraftverken ser inte så stor ut på håll men fy f*n så stor dom e
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jääpääh: Riktigt fina bilder !

Kan väll bjuda på den enda bild jag tog idag under min korta tur på skotern ! ;)

(Var INTE långt ifrån att den gick av !)


Nu när man kör Rotax så är 500-600mil per rem ett minne blott, men ack så rolig den är att köra ! ;)
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Stannade och tog en bild med mobilen på lördagens skotertur. ca 6 mil mot umeå från Lycksele togs den.


Skall tilläggas att det var lika skönt som det ser ut, sen det fina landskapet runtomkring bra skoterföre är ju ett stort PLUS.
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
vi hade eget val en gång i tiden så man kunde va hemma å kö skoter, men de tog dom bort pga att de va folk som bara satt hemma med ena fingret i naveln å den andra på tangentbordet...