Lubsor det är tur att du finns så att folk har ngn att ringa till när de behöver hjälp! Jag tycker din skoter är riktigt snygg
saknar min gamla Mach Z när jag ser din fina skoter.
Idag var det -4C på morgonen och strålande sol
Underbart!
Vi var 4 gubbar som gav oss ut idag Vi hade precis innan bestigit toppen i bakgrunden.
Sen så var vi upp på Ryfjällstoppen och på vägen ner därifrån så hittade denna bergsidan.
Det blev 10,3 mil för min del idag med skotern och sen så hände detta ca 8 km hemifrån.
Det tog tvärstopp efter att ena skidan skar ner i 55km/h i snön och skotern gjorde en flygtur och även jag.
Den stor röda ringen där slog skotern runt och landade där den ligger på bilden och den lilla röda ringen där landade jag med huvudet före ner i snön.
Både jag och skotern satt bra hårt fast i snön efter våra flyg turer. min flyg tur var ca 8 meter innan det tog tvärstopp.
Jag hade verkligen änglavakt som inte fick skotern på mig när jag låg där med huvudet fastkört en bra bit ner i snön.
Här ser man spåret som jag plöjde upp med kroppen strax till höger om skotern eller i mattans förlänging så att säga.
När väl skotern var uppe så kunde man börja se om ngt var skadat.
Ja ngn stans rann det olja ifrån iaf
Och framvagnen har fått sig en ordentlig smäll då skidspetsarna sitter ca 7-10 cm olika långt fram :S
Och rutan for löss och ena handtagsskyddet gick av.
Efter hembogsering av gamm nytron så var det bara att ta lastarn och köra in gammratet i garaget för närmare kontroll.
Men nu går den igen även om den rycker mer en en 2taktare men men vad gör det
Oljan verkar ha runnit in i luftburken och sen vidare ut så jag hällde i lite ny olja och nu går den som en dröm och framvagnen kan man säkert rikta till sommaren