jo det är min baksida inne i stan :rock:hänn kan omöjlit va gällivare stad?
nej det är mellan abisko och björkliden, går sjukt bra att fortfarande köra skoter där :beer:
jo det är min baksida inne i stan :rock:hänn kan omöjlit va gällivare stad?
förstod väll de. står ju att katterjåkk har typ 55cm här i piteå har vi typ mer sommar än stockholm å sundsvalljo det är min baksida inne i stan :rock:
nej det är mellan abisko och björkliden, går sjukt bra att fortfarande köra skoter där :beer:
600xrs: sköna bilder vart är de ni är och kör och när?, ser grymmt skojj ut.
precis som Polaris_Snow säger, 'sarkas' här i Gve...det var förra helgen vi var och körde. årets första bad för min del men det måste dock fixas lite, kommer bara en 50-60 meter eller nåt innan maskinen börjar blödda... ska testa justera ner ramperna lite och se om det hjälper, annars kanske man får fixa en annan helix?dom är och kör i skarkasvaara (samhällets stora sandtag)
Tappar varv några sekunder och sen kommer den igång igen och går som vanligt. Händer bara om jag kör typ 50-60meter+, aldrig några problem om jag kör kortare än så.Hehe så badar du med pärlan =)
Hur bluddrar den? Tappar den varv eller börjar den få avgassmällar eller vad är de som händer?
/F
Sådär ser en riktig skoter ut. :D[/QUOTE]
Saknas inte linorna och skogsskidorna för att det ska vara en äkta "lappmoppe"?
Jag skulle mera tro på att den varvar ihjäl sig inte att den går tungt och inte orkar hålla varv.Det där brukar vara ett "vanligt" problem vad jag vet... det är att när skotern ska växla en "sista" gång när det går tungt, som det gör på vatten eller i klibbsnö, så orkar skotern inte först förren den får lite mera snurr på mattan.. händer ibland även på 800orn, även Lynx!
Det man kan göra är att köpa ett variatorkit då du får ny helix med brantare vinkar, så du får bättre backshift, eller så kan du vikta på variatorn med 1g och sätter den på clicker 4 istället för 3.. för jag antar att den går bra på led nu och sätter du på clicker 4 så kommer den övervarva istället :/
Jag tror detta är felet, för jag hade för mig du hade ny rem och att den gjorde sådär i snön när vi var ute å körde när ja hade Summit 600an och visade hur man hoppade å slog känt i mekaniska back-spaken så de ***** rassla till så kedjan nästan explodera, haha
Jag har vikter om du vill vikta på å prova men jag röstar på Vkit
Ja till renhållningen menade ja.Linor och skogsskidor?
Ser ut som om den e tagen från nån scifi rulle =)Vad är detta för ngt? ser lite intressant ut iaf
Någon som vet? Larven modell nyare?