Skotern dör vid fullgas F7

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
man kan ta vilken spole som hels från en skoter med cdi, körde min f7 på en -90 wildcat när spolen började bete sig skummt.

Det går att mäta spännningen med ett instrument som mäter "peak voltage" eller som jag brukar göra ett occsiloskop.

Det står precis hur man mäter i rephandboken.

amenvisst

Välkänd medlem
25 jan 2011
266
0
16
haparanda
hade i princip samma problem med min cf7- 06 , lindade om statorn , bytte tändspole , ny apv motor och allt annat , men det var soppa pumpen som var trasig den gav fel tryck när skotern började belastas och då gick den knappt över 6 tusen varv , pumpen kostade cirka 600 kr

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Låter precis som min skoter "amenvisst" , kollade vid vilket varvtal den började gå konstigt och det var vid 6tusen, kanske får testa byta pumpen då :)

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Låter precis som min skoter "amenvisst" , kollade vid vilket varvtal den började gå konstigt och det var vid 6tusen, kanske får testa byta pumpen då :)
Koppla in en bränsletrycksmätare istället så slipper du köpa ny pump i onödan om det nu inte är det som är felet.

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Jo för den sista du länkade är i princip samma pris som på pumpen, så blir nog att beställa en ny sådan istället. I värsta fall så har jag ju en ny pump monterad :)

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Skotern har börjat gå lite bättre nu i helgen då jag har kört med injector cleaner. Och bränt över sjön x antal gånger för att köra ur den riktigt. Nu händer det bara ibland att den börjar gå dåligt igen.

Kan det ha varit så lätt att det har geggat ihop vid spridarna osv? :/