Sladdning Sävast 2013

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Hahaha! Joo Niklas och L-O det har ni rätt i :) Tack ännu en gång för hjälpen!

Svar till Rune: Du har rätt angående Lejonbacken, men det var inte riktigt så det gick till :) Det här var ren klantighet :) Men de tar vi nån annan gång :)

Efter Åbergsleden så finns det sten på några ställen i kanten av leden, kan man märka upp de på nått sätt? Vi som sladdar, kör ju väldigt sakta så vi hinner ju se sånna saker och vet dessutom var sten och annat finns.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Bra idé.

Vi bör sätta oranga vägkäppar där stenarna gömmer sig.
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Bra idé Niklas :) Eller batteridriven slagborrmaskin och en dynamitgubbe då är stenen borta sen :)
Nä skämt och sido men vi bord fixa nå käppar så vi kan märka upp dom.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Arne och jag gjorde igår påskfint stugan-våra kraftlinjer samt mot Gruvberget där Arne inte blev helt nöjd med resultatet efter movern, en raspvända där vore nog inte helt fel

Åbergsdelen mao inte sladdat

Den obligatoriska fikarasten på Korsmyran
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag och Lisa har sladdat av hela centrala Sävast på eftermiddagen. Även varit till stugan och vänt. Samt en liten bit upp på Åberget. Hela ån är också tagen.
Kört egen + nätsladd.
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Kollade forumet vid 11:30 och de verkade som att ingen hade varit och sladdat Åberget. Så jag tog privat siktet och tänkte hämta snowmovern men när jag kom fram till Arne och skulle skriva att jag tar den sladden med privat skoter så ser jag att L-O nyss har skrivit att han har tagit Åberget. Så de blev inte att sladda idag :(

For en sväng över Åberget vid 12:00 och redan då hade det blivit lite guppigt så vi får nog köra en vända på måndag.

Men kanon bra jobbat L-O :)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jo jag bör skriva innan jag åker ut.

Bara det att ibland är jag ute på gården och leker med Lisa, och helt plötsligt vill hon åka en sväng med skotern.

Då hakar vi på nätsladden och drar en repa.

Ibland bara 10 min, sen är hon less. Ibland hinner vi en timme, hon får bestämma.

Jag tror Åberget och Gruvberget kan behöva sladdas, speciellt denna helg när det är mycke trafik.

Helst önskar jag att vi kunde sladda på kvällen, så det fick frysa ihop under natten, då skulle det hålla bättre.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Vi har verkligen gjort allt detta år för att hålla högsta klass på lederna, fast mot plusgrader och vårsol kan man inte vinna..

Sett att vissa partier tagit stryk bara sen igår, hopplöst att sladda just nu också då det är för varmt.

Vill någon göra en insats ikväll när det blivit kallt skulle det vara guld värt!