Sladdning Sävast 2013

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Tog en sladdvända stugan-bäcken och mot Gruvberget sent på em idag (egentligen mot mina principer att sladda lö/sö pga risken att det blir upprivet direkt och till ingen nytta)

Funderade lite smått att börja sladda skidspår istället, då kan man säkert se resultatet av sladdningen ett antal dagar efteråt :)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nu är alla sladdar framtagna ur snön.

Vändplanen för skoter/sladdar går hälften på snön och hälften på skottad väg (ni fattar hur jag menar när ni ser det)

Sladdarna står längst in på vändplanen.

Två av sladdarna är "skrot", först den urgamla rostiga som bara stått i några år, sen även en av de gamla nätsladdarna som legat ovanpå "rostsladden", har blivit böjd som ett U av snötrycket.

Dessa två ligger på sidan om de andra, vi ska ta delar från dem.

Håller på att bygga om Combisladden.

Stort tack till NH Teknik som ställde upp med sin traktor och gjorde allt detta möjligt.

MVH L-O
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Åberget mm fixat idag.

Slätt och fint, ända bort över hängbron i Bodsvedjan.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag föreslår nätsladd i morrn om du åker. Ta centrala Sävast och Sävastån, samt mot stugan.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Arne och jag har idag sladdat stugan-mot Gruvberget-våra kraftlinor samt till Korsmyran
Således allt utom Åbergsdelen

Fika i lä på väg hem från Korsmyran
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Tjeena! Kanonbra jobbat! Jag tar mest troligt Åberget imorgon om jag inte åker på att jobba :) Är det någon som vill följa med? Jag åker isånnafall vid 10:00.
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Vart tyvärr att jobba idag :( Men imorgon på morgonen så far jag med 110% säkerhet och sladdar Åberget. Ring mig på 072-571 26 20 om nån vill med.
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Jag var och sladdade Åberget idag, det var väldigt slätt och fint innan jag började så jag valde att bredda och få bort kanterna.

Under turen så lyckades jag även köra fast riktigt ordentlig, efter att jag hade slitit och skottat ett bra tag så ringde jag L-O som kom och hjälpte mig. Fan vad jag skämdes.

Ett stort tack till L-O för denna hjälte insatts! Tackar också Niklas för att han kom förbi och kollade så att det att allt gick bra!

Vill även ge en eloge till alla som hjälpt till med lederna i vinter. Vi är ett kanon gäng som jobbar med lederna i SSK!

Nu har vi en dryg månad med förhoppningsvis goväder och många fina turer efter lederna, sen är det bara ladda inför nästa säsong :)
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Under turen så lyckades jag även köra fast riktigt ordentlig, efter att jag hade slitit och skottat ett bra tag så ringde jag L-O som kom och hjälpte mig. Fan vad jag skämdes.
Lejonbacken? med skären nere? gissar jag, inte kul att vara ensam när det j-vlas, om det är som jag gissar så har jag själv fått "lärpenningen" att lyfta skären rejält innan man attackerar backen på hemväg :)

Leden såg mkt fin ut det man ser från svängleden, bra jobbat!!!!!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Vi är ett kanonbra gäng, och fler är välkomna att ansluta.

Fredde; det är lätt att fastna när man breddar leden ;)