Småmod Lynx Enduro 700 - 01

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Fina skotrar de där ;) Kör också med 44 + reedspacers och nerdrevat 2kugg, vilket du MÅSTE korta kedjan för. Tyvärr så är 700ans drevning den mista för kedjan som sitter i, för mig de var 2stroke som la upp en tabell om det där. Har kortat min kedja själv jag och de fungerar då utmärkt än :)

Har även plockat bort all plast på styret och gjort ett eget gasblock, vart riktigt bra.

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Då har jag kört ca 2 mil med nyremen!..
Och jag har stött på någontnig som jag tror inte är bra även några andra tror att det har hänt någonting det förat är att det är som ett tjutande ljud i variatorn..och det andra kolla bilderna!!.. eller blir det så här när man kör med ny rem??

/Johan

Mekarnilsson

Välkänd medlem
18 feb 2009
244
0
16
Ramsjö
Ta t-röd och papper och ta bort gummibeläggningarna från variatorn sen kan du behöva justera in sekundären när du satt dit nya remmen. :)

Mekarnilsson

Välkänd medlem
18 feb 2009
244
0
16
Ramsjö

Det är någon av de skruvarna i mitten som man ser på bilden. Den ska sära på skivorna någon millimeter så remmen blir lösare.

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Ser väldigt bra ut! funderar själv på att pilla lite med min till sommaren :D
Satte du dit några handvärmare? :)

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
[video=youtube;uoy90bxmKtE]http://www.youtube.com/watch?v=uoy90bxmKtE[/video]

Jag och broder körde en sväng idag, klippte ihop en liten film av det. Zr:en spårar eftersom han fortfarande kör in remmen =)

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Ser väldigt bra ut! funderar själv på att pilla lite med min till sommaren :D
Satte du dit några handvärmare? :)
Tack så mycket!,, nej jag stoppade inte tillbacka handtagsvärmarna :) ..
Okej,.. du får du slänga upp ett liten tråd om det då! :) !!

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Har inte bestämt mig riktigt hur jag ska göra, vet inte om jag ska lägga ut pengar på denna maskin eller byta till vintern eller något och lägga pengar på den maskinen istället :) men skulle behöva byta lite småsaker på min, men den funkar ju som den ska ändå :)

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Jo, men tänkte på typ mattbyte osv, skulle behöva ny matta men det funkar ju med denna jag har :) så skulle nog kunna få iväg den som den är nu för lite mer :) men ska väl byta bromskontakt iaf eftersom den är av ;D

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Jo, men är ju så sugen på att byta matta på min och dreva ner, men vet inte hur många 'mm' på mattan eller vilken slags matta man ska ha :)

yamaha et 700 pro

Välkänd medlem
29 aug 2009
250
0
16
vidsel
stridsanka:
vill du en annan matta så köp på en likadann som Johan, en 44 är det ultimata, enada nackdelen är att du för bygga om mer, svarva ner hjulen och sånt.. men det får du tillbaka i körglädje! :D dreva ner är också en fördel!
:)

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Att svarva ner övre boggiehjulen är lätt, de gör man lätt själv om man har svarv, annars så borde de inte vara dyrt alls att lämna de till en firma

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Jo jag får se hur jag gör :) men mattorna är ju så j*vla dyr.. Så vet inte om jag ska lägga ut det på denna maskin eller sälja den och försöka hitta en med 44mm på en gång :)