Småmod Lynx Enduro 700 - 01

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Leta begagnad i bra skick så är det nån tusing bara? :)
Jo har suttit och kollat här på forumet och blocket, men inte så värst bra resultat :)

Har noll koll när det gäller mattor, det enda jag vet är att jag ska ha 307*38*44 och 2,52delning?
Men vet inte vilken matta man bör satsa på och hårdhet?:hmmmm:

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Stämmer bra måtten där, kör själv back country och den funkade skit bra men har inte mycket till sidokammar kvar på min tyvärr :p Flyttade även fram styrstången på min, skit enkelt bara byta till längre och schimsa emellan med något. I mitt fall två m12 muttrar ^^ Flyttade fram så långt det gick innan det tog i plasten, värt besväret iaf :)

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Hehe okej :) hur många säsonger har du kört med din matta då?.. Har sån beslut ångest, vill helst byta upp mig till en Rev eller Re med typ 44mm och back :) men vet inte hur jag ska göra :(

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Är det bara dom övre boggiehjulen man behöver svarva ner och sedan passar mattan?

Jaså, varför skulle du välja RE:n? sen är det ju om man ska ha SDI eller inte, men hade ju inte varit fel när dom drar mindre soppa med SDI.

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
det här är ingen köprådstråd! starta en ny tråd om det istället för att skita ner grabbens projekt!
Jaja, då kommer väl det bara nån annan och gnäller och säger "det finns 1000000trådar om detta.." aja, åter till ämnet.

Ställer frågan igen, är det bara dom övre boggiehjulen som behövs svarvas ner och sedan får mattan plats? :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nej, du ska inte ställa frågan igen i en annan användares PROJEKTTRÅD.

Veckans värsta trådkapning... Ta frågorna via PM om du vill diskutera med trådskaparen.

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Då har jag summerat ihop Vintern 2010/11 och det jag kommer fram till är att man ska inte köra med fel inställda variatorer på skotern, har sprängt 2 remmar på 6 dagar .... 4000 kr försvann i ett naffs :)

Men nu till det ROLIGA!!!!

Jag har fixat slutburk,crosshuv till skotern, jag kommer även lyfta ut motorn nu i sommar och rikta,smörjja och byta lager i veven, jag ska honrna cyllindrarna och bytta kolvar lättporta den. Jag ska även dreva ner den 2kugg, och förmodlingen förlänga den till 345 och slänga på en 51mm matta och non-slip.:) så jag har en del arbete under sommaren....

Här kommer en filmbit när jag har stoppat på slutburken.:
http://www.youtube.com/watch?v=eaCW949jrjA