Ja det snöade på riktigt bra ute på kallax idag (arbetar för swedavia), men utanför luleå inte alls lika bra...Jag har skift på kallax den här veckan, oroa dig inte...det kommer kräksnöa. Upp och ner på landningsbanan hela dagen idag!
Ja det snöade på riktigt bra ute på kallax idag (arbetar för swedavia), men utanför luleå inte alls lika bra...Jag har skift på kallax den här veckan, oroa dig inte...det kommer kräksnöa. Upp och ner på landningsbanan hela dagen idag!
e runt 50 vid mätstickan lite mer upp på fjället antar jagnån som vet hur de ser ut med snö i gördalen ska upp i helgen med några kompisar.
Det stämmer inte.. Hen som äger husvagnen har lagt snön hen skottade vid mätstickan. Det var 30cm innan hen skottade.. Lite mer på fjället.e runt 50 vid mätstickan lite mer upp på fjället antar jag
http://www.gordalen.nu/sv/html.asp?ID=209
Ja, dikena på haraholmen ;-)I Piteå eller?
Ändå kul att det kommer allt närmare, bara synd att nån annan kom på det före en självJa, dikena på haraholmen ;-)
Lite fusk med diken, men var bra med snö där och relativt bra bär också! Knappt några markkänningar.
Måste tyvärr meddela att det är väldigt uppkört nu :bigsmile:
Nu är jag inte HELT säker på min sak, men har för mig att det är nivån under den som syns som gäller! Så ser man att läsa av 50 på stickan bör det vara 40cm. Men detta borde ju Jimmy kunna reda ut så slipper de bli glädjekalkyler framöver...e runt 50 vid mätstickan lite mer upp på fjället antar jag
http://www.gordalen.nu/sv/html.asp?ID=209
haha vi var på bureberget o klättrade var också helt ensamma dom har ju kånkat där så inga aktiviterer men passerade den där legdan gick som inte burka nånstans efter ni hade varit där haha
Det stämmer det du säger. Ligger snönivån upp till "under 50" så är det 40cm. Det stämmer också att det är lite skottat mot mätstickan. Tror smhi har drygt 30cm i Byn Gördalen. Upp mot fjället är det mer snö då mildvädret i slutet av november inte tog med sig all snö där...var ca 35cm kvar då = bra botten.Nu är jag inte HELT säker på min sak, men har för mig att det är nivån under den som syns som gäller! Så ser man att läsa av 50 på stickan bör det vara 40cm. Men detta borde ju Jimmy kunna reda ut så slipper de bli glädjekalkyler framöver...
Jodu! vet att den är stenig så vi provade inte ens synd att typ hela bureå är uppkört bara:/okey jo var nått spår där före oss det var inga problem kände inte av några stenar i backen därmot körde vi upp för kraftlinan utmed o där fick vi vända haha
Det tar sig i ö-vik!
Kommit runt 2dm i natt iaf. Sen vet jag inte hur mkt det är totalt men=)