Sweet, inte ofta det lönar sig att åka söderut för att jaga skoterföre. I alla fall inte om man bor i sthlm. Det här kan bli den bästa vintern sen 85/86 i södra sverige.Snö har vi fått en hel del av i östergötland också!
http://Noelleon.bilddagboken.se/p/show.html?id=440078774&directlink=1
Sweet, inte ofta det lönar sig att åka söderut för att jaga skoterföre. I alla fall inte om man bor i sthlm. Det här kan bli den bästa vintern sen 85/86 i södra sverige.
You lucky bastards...Det är fasiken till och med skoterföre hemma hos mig, söder om Vänern. :S Synd att skotern står vid stugan. :ranger:
Får duga med isracing istället nu när det finns isYou lucky bastards...
Bodde i Sthlm i 7 år, då ville det då inte vara skoterföre. :yawn:
Det var väl inte så mycket mer snö den här tiden förra året?Jag är helt förstörd. Sämsta snövintern på väldigt många år. Snart februari och halvmetern med snö utan nån botten. Får åka ett par mil mot fjällen så man får nåt å åka i iallafall.. :cry:
Vet inte hur ni hade det uppe i Strömsund men i Östersund förra året vid den här tiden var det runt metern, nu är det väl kanske 40 max. Men vintern är inte över än! Bästa körningen är ju liks på vårvintern!Det var väl inte så mycket mer snö den här tiden förra året?
Det var ju i mitten på februari som det small till ordentligt och kom snö utav helvete. Minns det väl för vi var borta en helg i feb och när vi kom hem var vi helt utsnöade, tog hela natten att skotta fram gården.
där jag höll mig å körde var det kanske 65-75cm den här tiden förra året, är 50 nu, men så kom det 30-40cm en helg och lite mer snö därefter så till slut låg vi nog på 120-130cm kanske. (Uppskattade siffror ur minnet)Vet inte hur ni hade det uppe i Strömsund men i Östersund förra året vid den här tiden var det runt metern, nu är det väl kanske 40 max. Men vintern är inte över än! Bästa körningen är ju liks på vårvintern!
Bra mycket, inte en aning i cm skulle gissa på att det är över metern i terrängen iaf.Nån som vet hur mkt snö de är i arjeplog?