Minns för 5-6 år, då stammisarna talade gott om Blåsjön. Rapporter om hur det såg ut när de kom upp på kvällen, före och händelser. Folk läste projekttråden med häpnad och avundades snömängd och spots, så även jag, men framförallt hur lite folk det verkade vara i trakten.
Sedan hände något för 3 år sedan eller så. Det snackades överallt om Blåsjön och stammisarnas rapporter uteblev. Har sett det förut och inget konstigt med det. Man hittar sitt smultronställe och vill gärna dela med sig till andra likasinnade och det sprider sig som en löpeld och sen kommer rötäggen dit och då är det genast inte lika generösa rapporter.
Lite OT.
Hittade förra seklet mitt eget paradis på jorden, allra längst ner i Thailand, 10 mil utanför kusten där det endast fanns några små bungalowhotell, inget varmvatten och knappt någon el. Den vitaste strand jag sett och det bästa av snorklingsvatten. 20kr kostade valfri rätt av dagens fångst och det var den bästa någonsin.
Jag berättade gärna om våra uppleveleser när vi kom hem. Det ångrar jag idag. Jag önskade mig ett tag hackerkunskaper som kraschade alla forum i världen som nämde namnet på våran paradis ö.
Vi åkte tillbaka några år senare och jag ville bara åka därifrån så fort som möjligt innan mina tidigare minnen suddades ut. För att ge en bild av det så är ön våldtagen och brutalt misshandlad. Utanför de 5 stjärniga hotellen ligger båtar på rad efter hela huvudstranden, där vi tidigare kunde ligga själva hela dagen. Nu är korallerna runt ön grå och döda.
Lite samma känsla med spots man delar med sig av. Man minns när de var orörda.
Kontentan av detta då? Spotta dig i näven och skaka din blodbroders hand och säg som Tyler Durden: First rule of Fight Club is: You do not talk about Fight Club!