jag har mest äldre boxar utan accpumpsfunktionen , men "hi" på låga varv blir ju som en acc pump , man kör inte där annat än när motorn ska varva upp , att mappa in en insprutning är ett jävla jobb speciellt om man har dubbelrör eller höjjer varvet , förgasare är så mkt enklare ! när luftflödet går upp så gör bränslet det ochså ...
jag spärrade tex mina apv portar öppna på EXTn , den slog igen stift å gick skit på låga varv och jag lyckades inte bestycka till det helt , i bänken märks det tydligare då man kan ligga kvar på gas/varvlägen som är dåligt mappade , när jag stoppade dit motorn försvann alla problem , på en förgasarmotor tror jag inte skulle ha märkt det annat än att den blev mera lättbromsad då man slapp den plötsliga effektökningen då dom öppnar ..
jag spärrade tex mina apv portar öppna på EXTn , den slog igen stift å gick skit på låga varv och jag lyckades inte bestycka till det helt , i bänken märks det tydligare då man kan ligga kvar på gas/varvlägen som är dåligt mappade , när jag stoppade dit motorn försvann alla problem , på en förgasarmotor tror jag inte skulle ha märkt det annat än att den blev mera lättbromsad då man slapp den plötsliga effektökningen då dom öppnar ..