Okej tack för svar! vi ska beställa ett nytt insugsgummi så vi kan köra på separat. Då slipper vi fixa separat smörjning på vattenpumpsaxeln ocksåKör man en 440 ska man ha 4% i tanken! En 800 klarar sig med 3% . 440ien behöver 4 % för den har så hög kolvhastighet och högsta trimgrad. En 440 varvar bet högre än sina storebröder .
Samma regler som innom mc crossar 80cc- 125a 4% (10000-11000v) en 250 3% (8000v) och en 500cc klarar sig på 2,5-3% (6000v)
Jag som kör 1000cc trippel måste också ha 4% förden varavar 9300v på ganska lång slaglängd vilket gör hög kolvhastighet.
Separatsmörjning är helt klart bäst för då får dom lite olja på lägre varv och ca 4% på högvarv = bättre effkt på lågvarv samt bet billigare i olja.
du använder 440i fästet på variator sidan sen får du göra eget fäste i framkant och på höger sida, mvh andersHej tänkte höra om f7 motorfästet passar på chassit eller om man ska använda den från 440n?
Men på F7 sitter det väl inget fäste fram? (rätta mig om jag har fel) vad jag har hört passar väl motorn utan att behöva göra egna fästen?du använder 440i fästet på variator sidan sen får du göra eget fäste i framkant och på höger sida, mvh anders
haha a så kan det kanske vara , har en 800a från en cf i min å jag fick göra om fästena, sorryMen på F7 sitter det väl inget fäste fram? (rätta mig om jag har fel) vad jag har hört passar väl motorn utan att behöva göra egna fästen?
Bara allt som är annorlunda, så är säkert så man ska göra...440 motorplatterna , alternatift måste du bredda hålen så dom passar på motorn och sen i chassiet, byggde om min 440 och slännde i en 700 motor i min, och då fick jag iaf göra så, men de va inte en artic, kanske är annorlunda vad vet jag
kanske suttit i en 440 innan ? ;DHar just gjort ett motor byte på en 06as 440 och en F7 motor och det vara bara ploppa lös 440 primären och ta lös väggen sen skruva fast väggen på F7 motorn och ner med motorn i chassiet. Inge borrande eller jocksande, bolt on med motor fästena !
Hahaha nu var du lustig !å du är säker att nya motorn är en 700 Stins ? skojjar bara , det är som sagt samma bultcirkel i motor platan