jag har faktist bara bromsat en av mina efi makiner med oljeblandat soppa å de funka då fint å jag kommer att köra så ...Nu äre bara så att vi stött på ett problem, nippeln som sitter i insugsgummit där oljan kommer in knäckte han vi köpte motorn av när han skulle lasta den i bilen så vi undrar om man ska satsa på att köpa ett nytt insugsgummi eller om man ska blanda olja i tanken? någon som vet om man kan köra med oljeblandad bensin på EFI? :hmmmm2:
Tack för svar Odysse! Då kör vi på oljeblandad soppajag har faktist bara bromsat en av mina efi makiner med oljeblandat soppa å de funka då fint å jag kommer att köra så ...
har läst här att spridarna kladdar igen men de tror jag inte på , massvis som kör turbo blandar , då det antagligen är svårt att kalibrera oljepumpen för rätt blandning då den inte vet om det är laddtryck eller ej
Tack hjälpen! så om man kör 3% "vanlig" 2-taktsolja och blandar 1 procent drivmedelsförstärkare?Jag kan varmt rekkomendera att köra triboron/paybacks Drivmedelsförstärkare i insprutare och blandning i tank. Då hålls spridaremynstyckena garanterat snorrent + alla andra fördelar man får av Borpullver.
Det gäller att blanda fett när man blandar i tank!! (många som bara sopar i 2% och tror det duger) Ex på våra TC som varvar 9000v + måste man åka min 4% för att klara smörja kolvhastigheten på så höga varv. Vid 8500v ber på slaglängd duger 3% av bästa heltcyntet. För att inte bli rökt böckling på lägre varv så ska jag åka aspen 3% och ersätta den sista med 1% med drivmedelsförstärkare Payback/triboron som innehåller 90% etanol och borpullver mm.
För rikemansfarbröder finns ju paybacks 2 taktsolja och då blandar man bara hälften av vanlig olja. 1,5% för en normal twin. Då ryker dom mindre än en separatsmord maskin och går stenbra. Men priset är ett problem ¤#"#¤
2,5-3 har jag kört påHej lånar tråden lite bara har nu köppt mig en 440 sno pro 05a men ja är lite osöker på hur många procent olja ja ska sopa i tanken endel säger 2% och endel säger 3% jag tycker 3% känns säkrast men inte vet ja?
Vet du om det är likt på f6? sitter en sån i min sno pro men har ingen separat smörjning!Blir nog en fin maskin, aldrig fel med en sno pro 440
Du får tänka på att vattenpumpsaxeln vill ha smörjning också om du ska köra utan oljebehållaren och de. Jag tänkte också köra oljeblandat i tanken men ha en separat behållare med smörjning till axeln där bara.
/ Johan
Ja det är samma på din F6a. Om det inte är fixat någon sorts smörjning till vattenpumpsaxeln så kommer du få ett fint havveri inom en snar framtid.Vet du om det är likt på f6? sitter en sån i min sno pro men har ingen separat smörjning!
Dom var inte lätt att hitta kan jag säga men skamm den som ger sig! om du tycker det är galet, vänta bara och se vad som kommer! :eyebrows:Det ser ut att bli bra. Men ROSA slides, galet!
Hehe, låter mycket lovande :becky:Dom var inte lätt att hitta kan jag säga men skamm den som ger sig! om du tycker det är galet, vänta bara och se vad som kommer! :eyebrows:
Den får garanterat päls!Dom var inte lätt att hitta kan jag säga men skamm den som ger sig! om du tycker det är galet, vänta bara och se vad som kommer! :eyebrows:
De får vi hoppas, katter utan päls är inte så fagra enligt migDen får garanterat päls!