Hoppas dom får till det till slut.. För motorn är rolig och bra.
Jag har ju hyffsad koll på Highlandermotorn då jag har kollat in i den och portat en sådan. Och har kopisare som tokrimmar en sådan och tok-kör flera tusen mil .Den har stenfin konstruktion i toppen med påkostade säten och ventiler kammar kamkedja som inte behöver täta sevicar. Den behöver koll av ventiler vid ca 1000 mil och då brukar dom stå rätt (chimms)
Oljebyte var 1000 mil på mc ,,Oljebyte beroende på mängd olja!
Dom håller bra med vanligt trim åtminstonde typ 100hk...men jag tror dom håller skapligt även i skotern trotts turbo och 120hk. (org 85) Så jag gissar att dom tar ut 0,7-0,8 bar för att få till 120hk,,,,sååå man kan ju ställa upp trycket till 1,0 bar utan probbs och då har man 170 hk ,, Går ju ladda mer mest troligt om turbon råäcker till
Att nå 200hk är nog inga bekymmer!!
I 170 hk vers TROR jag att den skulle hålla 2000 mil utan byte av vevstakslager OBS gissar ocgh detta basreat på mc och vanlig buskörning i trafik.. I skoter och 170 hk halveras detta säkerligen,, Och det som jag tror flyger är rullagerna i nedre vevtapp+ stake.
jag har ju turbo mkatad ensånka 650 på ca 125hk och den lider av stakens rullager.
Normalt har ju dom flesta 4 taktare Glidlagrat,,men tyvär har denna motor rullar
Skulle den haft Glidlagrad stake skulle den gå 2000 mil o 170hk utan problem även i skoter