Snowcheck 2013

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Lyssnade bara lite luddrigt när han sa det om snowchecken, skulle man få
Ett brev eller vad fan sa ÅF?
Jag fick inget brev, men å andra sidan är jag eller nån av mina 2 vänner som beställt likadana in "ibland" hos vår ÅF.

Fick katalogen på Nolia och var in å rabbla beställningen förra veckan.

Retro-ruta, Vitt bukskydd och under-sadelväska, sen blev det bara olja, krimskrams och ett par 509 Aviator.

Vita SLP på det och sen är det rimligen bara snön som saknas.

Någon som hittat ett snyggt, vitt, graphickit nånstans? "Burandts" är läckert, men jag har bättre saker att göra för 5000kr....

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Tycker också det verkar överskattat med bukskydd, jag ska iallafall ta:

Kapell
Underhood bag
Rem
olja

Sen är jag sugen på nya dynan då jag inte får den till swb assaulten.
Dock tycker jag det är nog så saftigt med 4500 för den.

Om det är någon som vill ha en längre dyna på sin pro rmk/ rmk assault så skicka PM! Jag byter gärna så slipper du beställa en vanlig på snowchecken :)

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Bukskydd är ju grejen man måste ha enligt mig, har sett en del otäcka skador på mina bukskydd som man bara kan fantisera om hur det hade sett ut om det tagit direkt mot buken alt. framvagnen.
Till Pro RMK/ Assault skulle jag rekommedera Skinz bukskydd, täcker betydligt mer och även lite billigare tror jag.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Hört om EDs RTR kit, vad ingår i det och vad kostar det?

Någon som testat deras vkit? Har det funkat bra?

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
snoperformance är distributör av skinz och har bukskydd. Se även deras återförsäljare som står på deras hemsida där har du dom som säljer dessa. hoppas det hjälper

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Någon som har en Tek Vest? Hur är storlekarna på dessa? Tänkte ta en på checken men osäker på storlekarna!

Annars verkar tunnel bagen riktig fin!

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Någon som har en Tek Vest? Hur är storlekarna på dessa? Tänkte ta en på checken men osäker på storlekarna!

Jag kör med Klims tekvest och den är väl likadan utöver loggan och överarmsskydden. Jag kör storlek L utanpå jackan och är 1,81 lång - sitter kanonbra!

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Ok bra tack. Den är inte vid över midjan?

Hörde dock att man skall ta en storlek mindre än den jacka man har, blir i så fall Medium för mig!?

Men det funkar nog dålig om den skall bäras utan på klim jackan som är L, hade tänkt bära den under jackan...?

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Men jackan över sitter den lite löst i midjan, med jackan under sitter den klockrent. Sprang ner till förådet och provade västen under med två jackor, en L och en XL och det kändes helt klart som att man ska upp ytterligare en storlek på jackan jämte västen om du ska ha den under. Men jag kan med lätthet rekommendera dig att köra västen utanpå istället för att byta till en stor jacka om man nångång skulle vilja köra utan västen.. :) Hur lång är du och vad väger du?​

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve

188cm 98kg har large och kör den under både tobe overallen och scott jackan

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
tror fan jag har en M jag med och kör den under jackan . (180-85)
skiljer inte mycket mellan M och L men L vart för lång i ryggen för mig.