E
i pite har dom iaf pantera 1000 fyrtaktar dek väger typ ett ton så dom sjunker typ i flöd xDmickE skrev:håller me! men vad har polisen för skotrar?
et 340t/r skrev:Man får ju inte köra utanför leden på vissa ställen å då har jag hört att man kan registrera mattorna på något konstigt sätt vet inte hur men då kan dom ju ta fast dom som kört utanför leden Har bara hört de men.
men nu är det väll så att det oftast inte är 13-17åringar som kör onyktra eller jar ja fel?!Lynxdåre skrev:håller med att dom ska hålla borta onyktra och småungar från leden.
dom förstör bara för oss lite mer seriösa tuktare
ps: Finska polisen kör då alltid men nya muskel makiner, revo 600-800 hadde dom i år och dom jagar i flock...
orre_mx skrev:men nu är det väll så att det oftast inte är 13-17åringar som kör onyktra eller jar ja fel?!
Nu kan ju då bara jag säga en sak till här i den här uråldriga tråden: Jag som är 14 år gammal kör seriösare än min kusin i 17 års ålder som nästan kör ihjäl sig hela tidenhåller med att dom ska hålla borta onyktra och småungar från leden.
dom förstör bara för oss lite mer seriösa tuktare
ps: Finska polisen kör då alltid men nya muskel makiner, revo 600-800 hadde dom i år och dom jagar i flock...
vad jag har hört så står det ett speciellt nummer på mattorna så det där nummret trycks i snön sen skriver polisen in det i sin dator och ser vem som äger skotern och vad det är för skoter, bara vad jag har hörtMan får ju inte köra utanför leden på vissa ställen å då har jag hört att man kan registrera mattorna på något konstigt sätt vet inte hur men då kan dom ju ta fast dom som kört utanför leden Har bara hört de men.
Nej så är det inte ....vad jag har hört så står det ett speciellt nummer på mattorna så det där nummret trycks i snön sen skriver polisen in det i sin dator och ser vem som äger skotern och vad det är för skoter, bara vad jag har hört
Okej! bra att du rätta migNej så är det inte ....
Det pratades om det för något år sedan men det blev aldrig av.
Jag tror inte en enda människa på det här forumet väntade tills de blev över 16 med att köra skoter. Sen får folk leka hur pretto de vill, men det är faktum att så är det (med nästan alla).Nu kan ju då bara jag säga en sak till här i den här uråldriga tråden: Jag som är 14 år gammal kör seriösare än min kusin i 17 års ålder som nästan kör ihjäl sig hela tiden
Jag far till myren och kör efter leden här i byn och ingen bryr sig om mig för att jag vet var man får köra och inte köra men det finns vissa 16-20 åringar här i den här byn som buskör hela tiden och kör över våra skogs plantage! Så det är ju då inte bara 13-15 åringar som bus kör här i norden.
Det finns minst lika många 20 åringar som *****s som det finns 15 åringar
Ville bara försvara min egen åldersgrupp! Så bli inte arg på mig för jag blev faktist lite arg när jag gick igenom den här tråden
Ja kan hålla med lite gran men att dom som får skulden är ju ändå mest dom minderåriga skoter åkarna va? har jag rätt eller fel? För min kusin är en av dom dära busåkarna.Jag tror inte en enda människa på det här forumet väntade tills de blev över 16 med att köra skoter. Sen får folk leka hur pretto de vill, men det är faktum att så är det (med nästan alla).
Dock kan du inte försöka försvara din åldersgrupp, då det är emot lagen. Det är som att försöka försvara sig från misshandel med att peka finger och säga "Titta, där går en kille som brukar slåss mer än mig, jag är inte den enda som slåss!".
Jag körde som sagt var innan jag var 16, men jag är helt på det klara med att det var olagligt och jag vägrar motivera det på sådant vis som är brukligt (Alla andra...). Det är ett lagbrott precis som allt annat, men lagen behöver ses över, eftersom den uppenbarligen inte tjänar sitt syfte. Kanske kan man införa olika klasser (jmf med MC-kort, lätt MC osv)?
Slutligen kan man ju fråga sig varför det är övervägande flest unga grabbar, 16-20 år, som står för det mesta av buskörningen? Kan det vara för att de nytagit skoterkortet och inte mognat ännu..? Näe, det måste vara för att 13-åringar är mycket mognare. :hmmmm2:
Långt inlägg, men kände att jag behövde framföra min poäng här.