SRX 700 -98

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
och om du tex jämför en srx 700 med 38mm matta och en sxr 700 med 38mm matta så kommer sxr'n att gå mycket bättre
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Men det som irriterar mig är när någon har lagt upp nån tråd om att köpa en srx så är dom flesta mkt negativa till det för att "dom" tycker att dom går dåligt i snö. Det var många som kom med den åsikten åt mig innan jag köpte min, och jag sa åt dom då att det är för att ni inte duger till att köra. Och så är det jag tar mig nästan överallt där dom far. Ibland längre. Det är ju en grym led racer, ingen hänger bakom när man öppnar spjällen. Och framförallt mkt skön att köra. Dom har ju då en nackdel med sin korta fjädringsväg i boggien som är näst intill stum. Men det fixar man med ett longtravel kitt, då är det en ultimat racer och så går den ännu bättre i snö också. :D
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
och om du tex jämför en srx 700 med 38mm matta och en sxr 700 med 38mm matta så kommer sxr'n att gå mycket bättre
Nja, kanske inte om sxr'n är original. Jag har kört en sxr med 38mm matta och srx'n skottar på satans mkt bättre i snön än sxr'n, men den flyter ju då bättre på snön. men jag tror ändå det är ganska jämt mellan dom om det inte är pipor på sxr'n
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Nästa år blir det iaf och uppdateraden lite. Quickrods, longtravel kitt i boggien, kanske öhlins i fram och 44mm matta. Och om jag har råd Bender pipor och trail portning. Då får ni då säga vad ni vill då kommer den gå bättre än både viper och sxr i snö.

OM jag inte ska byta till en apex.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
SRXen är fin dock så ska man passa vevaxeln på dom tidiga modellerna. Mkt med vibrationen = förskjuten vevaxel..

Sen måste man förstå skillnaden mellan ledsladd och lakeracer. Men lite snabba moddningar på SRXen så har du ju en SXR med helvetes mkt att åka med :)

345's matta är mitt tips... får du in en 40 bred så är det ännu bättre.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
SRXen är fin dock så ska man passa vevaxeln på dom tidiga modellerna. Mkt med vibrationen = förskjuten vevaxel..

Sen måste man förstå skillnaden mellan ledsladd och lakeracer. Men lite snabba moddningar på SRXen så har du ju en SXR med helvetes mkt att åka med :)

345's matta är mitt tips... får du in en 40 bred så är det ännu bättre.
Jo, 98 vet jag iaf hade stora problem, antingen går vevaxeln av eller så lossnar vevaxeltappen. men är fixat på dom flesta på garantin. men på -99 och uppåt ska det vara borta. Min har då gått 1100mil och det är inte en skruv rör i motorn och det vet jag för jag känner alla tidigare ägare på den. Men jag ska iaf ta och kolla kolvarna i sommmar, ska hur som helst byta kolvringarna, det nöter ju inte på kolvarna så länge ringarna är fräscha.

Nja, har haft funderingar på det men jag kör ganska mkt led så jag vill inte ha någon buss, inte för att 345 är långt men tycker det är bara en onödig investering då jag tar mig fram med den nu så kommer den ju knappast gå sämre med grejerna som jag skrev i förra inlägget. :D

Och har heller inte blivit ifrån körd än. Nog har dom fått se baklyset. :evil:
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Nej! Nog vet jag. Jag har kört "bussar" men jag ska inte förlänga skotern! Som jag sa, jag har funderat på det, men det är bara onödigt.
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Enda fördelen med kort boggie är väl att du lättare får skidres. Finns nog inga andra fördelar om det nu skulle ses som en fördel.
Sätter man en 345 el 365 på srx och längre dämpare i framvagnen. Då är det nog inte mycket här i världen som hänger på, varken på sjön eller uppför sluttningen.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jo, men jag har redan så mkt annat jag ska lägga pengarna i på den så det är det sista jag skulle göra på den om jag alls har nå pengar kvar.