Nja, kanske inte om sxr'n är original. Jag har kört en sxr med 38mm matta och srx'n skottar på satans mkt bättre i snön än sxr'n, men den flyter ju då bättre på snön. men jag tror ändå det är ganska jämt mellan dom om det inte är pipor på sxr'noch om du tex jämför en srx 700 med 38mm matta och en sxr 700 med 38mm matta så kommer sxr'n att gå mycket bättre
Jo, 98 vet jag iaf hade stora problem, antingen går vevaxeln av eller så lossnar vevaxeltappen. men är fixat på dom flesta på garantin. men på -99 och uppåt ska det vara borta. Min har då gått 1100mil och det är inte en skruv rör i motorn och det vet jag för jag känner alla tidigare ägare på den. Men jag ska iaf ta och kolla kolvarna i sommmar, ska hur som helst byta kolvringarna, det nöter ju inte på kolvarna så länge ringarna är fräscha.SRXen är fin dock så ska man passa vevaxeln på dom tidiga modellerna. Mkt med vibrationen = förskjuten vevaxel..
Sen måste man förstå skillnaden mellan ledsladd och lakeracer. Men lite snabba moddningar på SRXen så har du ju en SXR med helvetes mkt att åka med
345's matta är mitt tips... får du in en 40 bred så är det ännu bättre.