Nu skulle jag vilja ta tillfället i akt och ge dagens lektion.
Ämnet för dagen är: Effektiv matlagning.
Jag är lat. Så är det bara. Färdigskivat bröd och fjärrkontrollen är fantastiska uppfinningar enligt mig. Jag skulle utan att tveka ta bilen till kylskåpet om jag bara kom på nåt bra sätt att vända i köket så jag slipper lägga i backen. Drive-in på max och MDs är höjden av mänsklig perfektion.
Skit i att vi kan skjuta ihjäl varandra med ett knapptryck från varsin sida av jorden. Nä, höjden av mänsklighetens utveckling har härmed nåtts då jag utan problem kan stoppa fast en liten låda på pipan som värmer upp min mat och det enda jag behöver göra förutom att köpa den är att äta den.
Dåså, då var det avklarat och nu vet alla vad jag anser om matlagning.
Så, för en gångs skull tittade jag i både kylen och frysen innan jag bestämde mig för att ringa till palma. Men denna gång hittade jag ett köttbullspaket. Och i min strävan, ansträngning och i mitt sökande efter den lätta vägen så gjorde jag som följer:
Slängde ner hela klabbet i en stackars tallrik och in i mikron. Ställde in den på 3 min.
Satte en panna med vatten på kokning.
Tog fram, pulvermos, bostongurka, en burk soltorkade tomater samt ett gräddpaket.
Lagom till att köttbullarna var klar var även vattnet det.
Så, jag blandade ner vatten och pulvermos i köttbulletallriken, la till bostongurka och tomaterna samt hällde en busslast grädde över hela klabbet och rörde ihop allting.
Det var ganska gott faktiskt.
Notering. De soltorkade tomaterna har jag enbart hemma därför att jag i ett fåfängt försök att vara kontinental valde bort en rhode island-dressing. En tjej stod bredvid mig i kassakön, vad kan man göra?
Sen ångrade jag mitt köp när jag skulle laga till ett försök till en sentida plassare och gav upp, gick på max och har aldrig rört burkjäveln igen.
Nästa gång köper jag ketchup.