summit xm 2013

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Vill ha en setup som håller 7900 varv utan att vara så känslig för olika tung snö etc. 441an är den enklaste lösningen. För ren skogskörning tror jag mer på dj's mountainramp som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Vet inte så många som byggt kring den på låg höjd dock.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Vill ha en setup som håller 7900 varv utan att vara så känslig för olika tung snö etc. 441an är den enklaste lösningen. För ren skogskörning tror jag mer på dj's mountainramp som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Vet inte så många som byggt kring den på låg höjd dock.
Hmm, kommer ihåg det
. Och det låter dom en finfin ramp.. Men med 441 kommer du få kyla ner remmen var 15 min i skogen...

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Tror mycket på DJ's kit, hans helix och övrigt setup är tunad kring 441an, hade inga remproblem med det kittet på min -11. Kan hända att det blir att gå den vägen. Körde dock aldrig mycket i skogen med det kittet

antonasen

Medlem
16 aug 2012
48
0
1
Sundsvall
var in på service idag, slutade med körförbud.. frågade om felet angående soppaledningen så dom gick och kollade och den fanns, så kolla upp med eran åf så dom beställer delarna som behövs!

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.159
111
63
Inget körförbud för mig heller. Delarna är beställda av min återförsäljare i alla fall men är ca 1mån leveranstid då alla delar som finns först går ut i Canada och USA.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
läste längst bak i papperna stod det att ingen skidoo 2013 fick köras innan det var fixat
Så du menar att man inte skulle få köra på 1 mån som leveranstiden var enligt tidigare skrivet, då kan ju BRP ta att börja med att kontakta alla som köpt en maskin och informera om detta, för alla läser ju inte dessa foruminlägg eller hänger hos ÅF 3ggr i veckan, kan ju knappast vara kundens ansvar att ta reda på detta! Jag kommer då inte låta bli att åka punkt.

Förresten, vad var felet med soppaledningen då ???

antonasen

Medlem
16 aug 2012
48
0
1
Sundsvall
Så du menar att man inte skulle få köra på 1 mån som leveranstiden var enligt tidigare skrivet, då kan ju BRP ta att börja med att kontakta alla som köpt en maskin och informera om detta, för alla läser ju inte dessa foruminlägg eller hänger hos ÅF 3ggr i veckan, kan ju knappast vara kundens ansvar att ta reda på detta! Jag kommer då inte låta bli att åka punkt.

Förresten, vad var felet med soppaledningen då ???
sa bara vad som stod i papperen, ja jag hade ju bara tur som frågade när jag var inne, fick inte reda på exakt vad som skulle göras, men var nått med med att den låg för nära oljebehållarn, nej kommer inte sluta köra heller, dom skruvade bort och kollade så det såg okej ut på min

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Nippeln som går in i bränsletanken kan ta i oljetanken och brytas av. Ett fåtal xm:ar har brunnit upp, ett större antal har blivit stående. Väldigt få sett som helhet, glappet mellan nippel är olika från maskin till maskin.

Min har hållt i 70 mil så den håller förhoppningsvis en månad till. Oavsett har inte brp eller åf bett mig ställa skotern... aldrig att jag gör det frivilligt utan någon sorts rejäl kompensation.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Tror mycket på DJ's kit, hans helix och övrigt setup är tunad kring 441an, hade inga remproblem med det kittet på min -11. Kan hända att det blir att gå den vägen. Körde dock aldrig mycket i skogen med det kittet
Hmm, jag körde 300 mil med mitt eget v-kitt baserat på 441, böt rem efter att ha försökt köra iväg med p-bromsen sen mellan 300-360mil tog jag maskin in bland träden ock knäckte remmen som gått 120mil +2 till under dessa 60 mil.. Polarn körde diablo grejer på sin å han fick ordentligt med smisk, nää föresten hans gick någon km/h fortare men det fanns aldrig någon sjö lång nog för honnom att komma ikapp mej.. Men jag hade ju röret på så sja tror dom var ganska jämna... Men det lirar dåligt vid riktig trädkörning.. Rock on dude

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
hmmm, ja man får väl ringa å höra iafa så man får en åtgärd, men de är ju konstigt att inte BRP hör av sig till kunderna om sånt här, blir ju betydligt dyrare att reparera alt ersätta med ny skoter om folks maskiner går sönder/brinner upp än att ringa runt med infon !!!

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Hmm, jag körde 300 mil med mitt eget v-kitt baserat på 441, böt rem efter att ha försökt köra iväg med p-bromsen sen mellan 300-360mil tog jag maskin in bland träden ock knäckte remmen som gått 120mil +2 till under dessa 60 mil.. Polarn körde diablo grejer på sin å han fick ordentligt med smisk, nää föresten hans gick någon km/h fortare men det fanns aldrig någon sjö lång nog för honnom att komma ikapp mej.. Men jag hade ju röret på så sja tror dom var ganska jämna... Men det lirar dåligt vid riktig trädkörning.. Rock on dude

Vad innehöll ditt kit?

antonasen

Medlem
16 aug 2012
48
0
1
Sundsvall
hmmm, ja man får väl ringa å höra iafa så man får en åtgärd, men de är ju konstigt att inte BRP hör av sig till kunderna om sånt här, blir ju betydligt dyrare att reparera alt ersätta med ny skoter om folks maskiner går sönder/brinner upp än att ringa runt med infon !!!
hos min åf fick dom in det under dagen, men dom borde ju ringa runt direkt tycker man

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
så du säger att ditt egna kitt spöade en likadan maskin med diablokitt och pipa?