Nån slags luftburks-delete?vi pratar luft
Skulle ju spara en del vikt...
Annat luftrelaterat skulle väl vara float-dämpare...
Nån slags luftburks-delete?vi pratar luft
Om det vore så väl, men det är ju fusk att tvinga i luftKanske något som hjälper till med andningen mha övertryck ?
Stämmer bra, luftburken och huven med alla de delarna åker på hyllan och ger plats för en betydligt lättare mountain fit hood.Nån slags luftburks-delete?
Skulle ju spara en del vikt...
Annat luftrelaterat skulle väl vara float-dämpare...
Vad har du för planer för framvagnen och fick du några svar angående freeride dämpare tillsammans 36" framvagn?Annars är det väldigt stiltje i väntan på skoter så jag kan måtta för a-armarna. Leverans kring v.46 som de verkar.
Sysselsätter mig tills vidare med motorrenoveringar av nå andra rotaxmaskiner
Det är inga problem alls att använda Freeridedämparna med S36 framvagnen. Har haft så i två år. Man måste bara borra ner dämparinfästningen i a-armarna ca 1,5-2cm. Finns till och med små förborrade hål där man ska borra. På ena sidan kommer dock bultskallen hemskt nära röret vilket gör att man bör lägga en halvtjock bricka under skallen som snedslipats lite så bultskallen inte rider på svetsen. Tror minsann det finns bilder på (bl. mina), ombyggda armar här på forumet om du letar lite.Vad har du för planer för framvagnen och fick du några svar angående freeride dämpare tillsammans 36" framvagn?
Precis, det är inga problem att montera freeride dämpare på summiten, bara borra som JAAG skrev. Var väldigt nära att få tag på ett par för grymma pengar. Men nån annan hann före.Det är inga problem alls att använda Freeridedämparna med S36 framvagnen. Har haft så i två år. Man måste bara borra ner dämparinfästningen i a-armarna ca 1,5-2cm. Finns till och med små förborrade hål där man ska borra. På ena sidan kommer dock bultskallen hemskt nära röret vilket gör att man bör lägga en halvtjock bricka under skallen som snedslipats lite så bultskallen inte rider på svetsen. Tror minsann det finns bilder på (bl. mina), ombyggda armar här på forumet om du letar lite.
Skoterlyften är en sån där vanlig lyft som cirkulerar på blocket etc. Har haft den ett par år och den fungerar som den ska. Rekomenderar att svetsa på några hjul så man kan flytta omkring skotern när den är upplyftVäldigt off topic men hur funkar skoterlyften du använder och vilket fabrikat är det?
duells.se ska börja sälja dom där till vintern som jag fattade det! såg att en av dom som jobbar där lagt ut en bild på den på instagram att dom ska börja sälja den! =) tänkte köpa en sån till minHar du fått hem frontbågen från skinz ännu? Tänkte om den känns stabilare än orginal som verkar vara vek som smör.
Sitter själv och väntar på att racewerx ska börja tillverkar och sälja sin båge till xm'n, sett ett par på några arctic's och dem verkar redigt fin och stabil.
http://racewerx.myshopify.com/products/xp-xm-etec-rc-series-bumper-skid-plate
Ja har hört det jag också. Frågan är ju vad dom menar med till vintern, när de släppte bågen till arcticen så var de i slutet av februari, känns något sent.duells.se ska börja sälja dom där till vintern som jag fattade det! såg att en av dom som jobbar där lagt ut en bild på den på instagram att dom ska börja sälja den! =) tänkte köpa en sån till min
prova en 3 tums höjare, funkade perfekt för mig som är 1.85 långRacewerx har säkert bra och stadiga bågar, men varför ska som se så jävla flashiga ut? Faller mig inte alls i smaken..
Back to topic. Huven min har landat i Lule nu, så till veckan eller nå ska man väl kunna få dit den. Sedan så var ju originalstyret alldeles för högt, så det åker nog på ett RSI rakt racestyre istället, bör bli hyfsad höjd då.
För övrigt så för de som är intresserade så håller en team polare på med en typ av mtntk blow hole till sin pro rmk, gå in på facebooksidan länkad i min signatur så får ni se på den, fungerar de bra kan det hända att summiten kan få en.