Hur är era erfarenheter att sälja och köpa skotrar med många mil på mätaren?
Försöker sälja en F7:a med 1000+ mil, intresset verkar vara svalt...
En liten fundering, en skoter från tex. -03 har gått 10 säsonger, med 1000 mil så blir det 100 mil per säsong, inte nått anmärkningsvärt med andra ord.
Så hur kommer det sig att så många skotrar upp mot 10 års ålder knappt har några mil, är de tråkiga att köra, trasiga jämt, eller har mätaren varit ur funktion?
Många nya skotrar går ju över 200 mil de första 2-3 säsongerna, då de säljs så har de kanske 6-700 mil på mätaren, vad händer sen?
visst finns det "gubbar" som bara har kört några mil per år med nina nya maskiner men de väljer oftast inte värstingar.
Iofs, så står det nått betydligt lägre på min mätare eftersom den är bytt, så det är väl kanske lätt att missa att upplysa om det?
Försöker sälja en F7:a med 1000+ mil, intresset verkar vara svalt...
En liten fundering, en skoter från tex. -03 har gått 10 säsonger, med 1000 mil så blir det 100 mil per säsong, inte nått anmärkningsvärt med andra ord.
Så hur kommer det sig att så många skotrar upp mot 10 års ålder knappt har några mil, är de tråkiga att köra, trasiga jämt, eller har mätaren varit ur funktion?
Många nya skotrar går ju över 200 mil de första 2-3 säsongerna, då de säljs så har de kanske 6-700 mil på mätaren, vad händer sen?
visst finns det "gubbar" som bara har kört några mil per år med nina nya maskiner men de väljer oftast inte värstingar.
Iofs, så står det nått betydligt lägre på min mätare eftersom den är bytt, så det är väl kanske lätt att missa att upplysa om det?