Svårt att sälja skoter med många mil på mätaren?

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Köpte en rev 03 förra året och den hade gått över 1000mil, och det jag prutade på var mattan som var kass!! fick den från 3300 euro till 3000. ungefär 28700kr till 26000. tyckte inte det var dyrt + att jag hade åkt långt för att hämta den.
Nu har den gått mot 1150 mil och jag skruva bort insugena o kika in på kolvarna via där och jag såg inte några repor och så..
Så tycker inte man ska titta på hur långt den har gått utan beror ju på hur ägarna har kört med den, typ håller full gas på isen.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Nu är den i alla fall såld, till en köpare som bemödade sig att ringa upp, komma och titta och sen köpa efter lite gammeldags hederlig prutning.
Har fått ett antal till mail som börjar med "vad är sista priset" under helgen, skönt att slippa sälja till en sån.
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Nu är den i alla fall såld, till en köpare som bemödade sig att ringa upp, komma och titta och sen köpa efter lite gammeldags hederlig prutning.
Har fått ett antal till mail som börjar med "vad är sista priset" under helgen, skönt att slippa sälja till en sån.
Härligt det då, som många tidigare nämnt är det synd att så många stirrar sig blinda på milantalet istället för skicket...
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Min erfarenhet är att 90% av mina blocketförsäljningar leder till avslut efter telefonkontakt. Det är sällan det finns seriöst intresse bakom ett mail.
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Kanske bara jag som är mailnörd... men det mesta jag köpt har vi först haft mailkonversation. Kanske inte nu bestämma priset, men alltid frågat om det går att göra något på priset. Då skotrarna på blocket oftast är övervärderade av ägaren :)