Svartnäs/Ryssjön

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Var uppe nu i helgen och åkte ihop med tjejen.

var helt okej före tyckte jag. Snö upp till mitten på låren på sina ställen när man klev ut i snön och ganska mjukt.

fick tjejen att "burka" lite till och med så jag är nöjd med helgen! =)

Hörde talas om att det var Poliskontroll i Svärdsjö på lördagen. någon som vart drabbad?

// Johan.
 

Busaberg

Aktiv medlem
1 apr 2010
85
1
8
skogen
Det var då fullt åkbart runt Jädraås idag och Svartnäs ligger ju bara 2 mil bort så det borde kunna funka där med.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Jag skulle säga att det inte är åkbart. 10-20cm fluff utan botten. Behöver komma en ordentlig dämp med snö och som det ser ut nu blir det nog ingen Vildmarkscup heller den 22 Feb, definitivt beslut på torsdag 30 Jan.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Är det inte väl tidigt att kasta handduken 30 jan? Låna från eller be LUFAB sponsra med snö från Lugnet. Allt här i Falun behöver väl inte kretsa kring skidåkning och backhoppning? Hi hi. Nej men skämt å sido, ska enligt SMHI komma upp mot 2dm nästa vecka och lär väl komma lite till under februari.

Men sponsring på snö, skulle det vara helt omöjligt?
Henrik Mases i Mora t.ex har ju en kanon som förmodligen är sponsrad, hör med honom. Gesundabacken står väl fortfarande still, finns ingen kanon att låna där?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Hej

Kan någon som bor i Svartnäs området uppdatera väder/snö läget

Fundera om det är värt att åka upp på söndag?

Tack på för hand
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Svarade ett privat meddelande precis och kan väl klistra in det:

Jag var där i söndags och packade från skoterparkeringen ovanför Vintjärn till Acktjärn. Tyvärr så är det inte så mycket snö. Är ca 30cm på myrarna och blev en botten på kanske 15cm efter packningen och förstås mindre där det är lite tätare skog. Åkte inte kraftledningen mot svartnäs nu men gjorde det innan den snön som kom förra veckan och då var det stor risk att slå i stenar och skit. Är man sugen så går det väl att åka men man ska inte ha några förhoppningar om några bra leder och att åka bredvid är det för lite snö för. Får hoppas att det kommer lite mer snö. Isarna är bara ca 15cm men det är ingen garanti nu efter tövädret.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Tack killar uppdatera när det händer något uppskattar det
F#A vad höger tumme vill gasa