Switchback assault 800 tips och knep

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
fördelen är väll att man kan springa in till handlarn och köpa nya på 2minuter ifall man skulle knäcka burandts.

dom blir som på rmkn så det är mer en smaksak. eller vanesak.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Ja de är sant :) visst hade du montera dina fotsteg ? Fick du modifiera dom något för att de skulle passa ? :)
jo jag har monterat mina. dock så körde jag in skotern på verkstan utan att nita holkarna och inte fått igen den än...

de jag gjorde med fotstegen va att jag slipade ner en räffla vid "dropbracket" och borrade ett par nya hål. sen så gjorde jag en distans i framkant vid holken. bilder finns på projektplatsen. "sill o potatis"

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
jo jag har monterat mina. dock så körde jag in skotern på verkstan utan att nita holkarna och inte fått igen den än...

de jag gjorde med fotstegen va att jag slipade ner en räffla vid "dropbracket" och borrade ett par nya hål. sen så gjorde jag en distans i framkant vid holken. bilder finns på projektplatsen. "sill o potatis"

okej ska kolla på dom :) så länge de är relativt smärtfria mods så är de ju lugnt :)
Har du haveri på skotern ?

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
okej ska kolla på dom :) så länge de är relativt smärtfria mods så är de ju lugnt :)
Har du haveri på skotern ?
jo grisen skar... va och hämtade den idag... efter ett evigt väntande på kolvar och sen spridare.... bytte cyllar, kolvar, spridare.

har dock fortfarande problem med tomgången.. tps rätt justerad men tomgång låg. dör inte men de är nära... ska köra nu och får väll fixa de i sommar.

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
jo grisen skar... va och hämtade den idag... efter ett evigt väntande på kolvar och sen spridare.... bytte cyllar, kolvar, spridare.

har dock fortfarande problem med tomgången.. tps rätt justerad men tomgång låg. dör inte men de är nära... ska köra nu och får väll fixa de i sommar.

de suger att dom inte kan fixa allt på en gång när dom ändå har skotern inne på verkstaden.. vilka har du köpt den hos / renovera hos ?

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
de suger att dom inte kan fixa allt på en gång när dom ändå har skotern inne på verkstaden.. vilka har du köpt den hos / renovera hos ?
E-son. lite klurigt med tps/tomgång.. vrider man upp tp sensorn så att tomgången går även varm så surar den? de pratade om att justera om spjällhus och nolla och justera tps efter det, då spridare, cyllar, kolvar är nya så är det inte de som är problemet. borde inte heller va problem med kabelhärva.

skotern är svårstartad och går bra på tomgången medans den är kall. och även ca 10-20sek efter man stannar av och den är varm. sen så droppar den ner under 900varv och mätarna dör. fan va enkelt det är med förknasare...

så alla tips är välkomna.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ja.. Ställ på tomgången och justera tpsen efter det. Måste ju vara för att tomgången är för låg den inte vill gå. Den går väl i kallstartsläge då den är varm, därför tomgång finns vid kall motor.

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
E-son. lite klurigt med tps/tomgång.. vrider man upp tp sensorn så att tomgången går även varm så surar den? de pratade om att justera om spjällhus och nolla och justera tps efter det, då spridare, cyllar, kolvar är nya så är det inte de som är problemet. borde inte heller va problem med kabelhärva.

skotern är svårstartad och går bra på tomgången medans den är kall. och även ca 10-20sek efter man stannar av och den är varm. sen så droppar den ner under 900varv och mätarna dör. fan va enkelt det är med förknasare...

så alla tips är välkomna.
ja alltså de är så sjukt störande när man lämnar in och dom står och rycker på axlarna .. ja precis som du säger förgasare då hade du ju kunna lösa problemet själv :p men dom ska ta in den under sommaren igen eller hur blir de ?

4 mar 2012
13
0
1
Ludvika
Jag satte dit burant stegen o de vart kalas. Jag behöll de svarta förstärknings som sitter på o bara kapa av efter jag ritsat ut var de nya vart. Bak är de tait o där fram är det ca 3cm kvar längst in. Komihåg bara att spara lite mer av de gamla fotstegen där nitarna blir så du inte bara kapar rakt på. Helt suveräna att stå på o inge snösamling heller😄

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Jag satte dit burant stegen o de vart kalas. Jag behöll de svarta förstärknings som sitter på o bara kapa av efter jag ritsat ut var de nya vart. Bak är de tait o där fram är det ca 3cm kvar längst in. Komihåg bara att spara lite mer av de gamla fotstegen där nitarna blir så du inte bara kapar rakt på. Helt suveräna att stå på o inge snösamling heller😄
Ja de kommer nog mätas mer än en gång innan man sätter rondellen i den :p

Jag har sökt men hittar inte challenger mattan någonstans med 64mm kammar som är 365/371 lång bara 59mm 371 lång , finns de med 64mm i dom måtten eller är de bara till längre skotrar ?

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Ja de kommer nog mätas mer än en gång innan man sätter rondellen i den :p

Jag har sökt men hittar inte challenger mattan någonstans med 64mm kammar som är 365/371 lång bara 59mm 371 lång , finns de med 64mm i dom måtten eller är de bara till längre skotrar ?
59? finns 146" 2,5" CH säljer någon de längre så kan de ta hem en kortare.

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Varför kan dom inte göra en matta med 64mm kammar som passar direkt på SWBA'n utan att man måste byta massa annat skit :S

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
jag jag hittar bara challenger mattor med 59mm som passar inga 64mm .. men borde ju gå att få tag på om man pratar med någon firma eller något :)
Challenger extreme 146" 64mm. finns. krävs dock andra drivhjul med 2,86" delning och att kapa skenorna och därmed montera "stab axel"