kanon :thumb:Nu har jag fått mina dämpare fixade med det kit som Kim.J nämnde tidigare i tråden och nu känns dämpningen riktigt bra. Äntligen slipper jag genomslagen.
kanon :thumb:Nu har jag fått mina dämpare fixade med det kit som Kim.J nämnde tidigare i tråden och nu känns dämpningen riktigt bra. Äntligen slipper jag genomslagen.
ska du byta till polaris serie 11vikter behöver du chimsa korset pga av tjockar häl. slp mtx tror jag bara man behöver montera? någon som kan säga säkert? men justerbara hade varit smutt.Jag funderar på att byta vikter på min SWB Assault men frågan är vad ska man ha för vikter ? Är Slp Mtx vikter nått att ha och vilken startvikt ska man ha på dessa ?
Om man ska byta vikter är det något annat man måste göra ?
Samt finns det någon runt Norrbotten som säljer/monterar kompletta v-kitt ?
Fråga i en annan tråd här om man behövde shimsa korset med 11 serie men fick som inte direkt svar.ska du byta till polaris serie 11vikter behöver du chimsa korset pga av tjockar häl. slp mtx tror jag bara man behöver montera? någon som kan säga säkert? men justerbara hade varit smutt.
När jag beställnde mina vikter från Vilhelmina så fråga jag om chims men fick till svar då att det inte behövdes, men nu var detta förra säsongen så det har kanske kommit fram nya uppgifter som tyder på att man måste chimsa om korset.ska du byta till polaris serie 11vikter behöver du chimsa korset pga av tjockar häl. slp mtx tror jag bara man behöver montera? någon som kan säga säkert? men justerbara hade varit smutt.
Du får hålla lite koll på remspelet efter 11 seriens vikter, jag struntade i och schimsa om då jag inte krypkör så mycket! Remspelet blev lite större så det slår lite hårdare när skivorna går ihop.När jag beställnde mina vikter från Vilhelmina så fråga jag om chims men fick till svar då att det inte behövdes, men nu var detta förra säsongen så det har kanske kommit fram nya uppgifter som tyder på att man måste chimsa om korset.
Exakt vad är det som gör att du måste chimsa om? vad blir påföljden om du inte gör det?
Nej precis, det slår lite hårdare för mig när skivorna går ihop och greppar remmen. Men oftast har jag driv hela tiden så det gör mig inte så mycket!Jaha på så vis. Krypkör sällan jag med men dom gånger det hänt har jag inte upplevt något problem med hårt slående variator.
Det blev det dock inte för mig, jag kan ha samma remspel som förut har inte mätt. Men remspelet blev inte mindre vad jag kan se med ögat iaf. Sen att det slår hårdare när skivorna går ihop har väl kanske med och göra att det sitter hårdare fjäder i den.remspelet blir tightare med grövre häl (läs serie11) så vill man ha samma remspel som innan så måste man schimsa om. sen så är det upp till var och en hur man vill ha de.
hur bra fungerar tieden? man har ju hört mycke bra. men vad tycker du`?Bästa man kan göra med denna skoter enligt mig är:
Team Tied sekundär
SLT skidor
Hel/halv-ljusbrytare på styret
Högre ruta
Pro Ride defrost bag nr 2879090
Fungerar mycket bra. Inget "klonk" eller andra störande ljud när man bromsar eller lägger i backen. Växlar bra och snällt.hur bra fungerar tieden? man har ju hört mycke bra. men vad tycker du`?
det bästa är ju att ha ett rent styre!! jag kör ofta på helljus hela tiden. fast det är klart, kör du där man möter mycke skotrar så kan de ju va lite irriterande.