är det pga av färgen? är väll enda skillnaden.A-armarna till SWBA -13 är billigare än till -12. Om man ska ha original iaf.
är det pga av färgen? är väll enda skillnaden.A-armarna till SWBA -13 är billigare än till -12. Om man ska ha original iaf.
Här pratat med min åt nu och en 13 arm kostar 2050kr och en 12 arm 2600krA-armarna till SWBA -13 är billigare än till -12. Om man ska ha original iaf.
Till -11 kostar en arm 2300kr på Eson i skellefteå . verkar diffa mycke i priset mellan olika ÅF .Här pratat med min åt nu och en 13 arm kostar 2050kr och en 12 arm 2600kr
verkar som ett bra alternativ. men lite lite information på hemsidan,Kan tipsa om http://www.alternativeimpact.com/
Bra att ha å göra med och kan skriva ner värdet på paketet, lacka i den färg du vill osv.
Köpte till min switchback. Ca 4000 för fyra a-armar inkl. tull, moms, frakt.
Finns även titan a-armar för den som har råd!
De är en sån där titan arm jag har knäckt på min nu titan kittet går på 810 dollar eller 5138 kr och då gissar jag att frakten inte är inräknadKan tipsa om http://www.alternativeimpact.com/
Bra att ha å göra med och kan skriva ner värdet på paketet, lacka i den färg du vill osv.
Köpte till min switchback. Ca 4000 för fyra a-armar inkl. tull, moms, frakt.
Finns även titan a-armar för den som har råd!
Jo jag åker helt standard... de ger inget att byta ut vikter och fjäder i primären ?Thim:
Kör du helt orginal i variatorerna? Hårdare sekundär fjäder gör en grym skillnad iaf!
Byt till svart/lila svart/vit eller röd/rosa team då orginal är dundermjuk..
Iaf om du kör med högre kamhöjd än orginal och nerdrevat.
okej men nu är ju frågan ska man ha 11-66g eller 11-68g och vilka fjädrar funkar bäst ? vilka start och slut tryck ska man ha för att få roligaste freeride skotern ?Jag stoppade i ett par mds vikter i min och jag tycker att det blev ganska mycket skillnad Jag har dock inte gjort något åt fjädrarna men det kommer så småningom
Edit. Jag ber så hemskt mycket om Burträsk då jag menade på att de skulle va svårt att få snyggt, det jag kollat tidigare indikerade att det skulle bli fult runt fotholken, men såg en igår och det verkar enkelt att fixa och går få hyffsat snyggt runt plasten med smalare fotsteg,Skulle vilja byta fotstegen på min SW 2011 till Burandt’s HD Powder Trac. Ngn som gjort detta och hur det passar?
Dom jag har är ställbara men jag tror att ett par 11-68 fungerar bäst Fjädrar han jag ingen aning om så det får du fråga nån annan om. Det är ingen som har en lyftbåge å sälja ? min råkade ut för en liten rullerelaterad olycka
köp min originalmatta då slipper du otrevligheter som fästeHur jävla hårt ska man spänna mattan innan den slutar "rappa" efter ?
mattan rappade så jag spände den tills jag fick in 2 fingrar mellan matta och boggie skena, men nu så är de ju samma sak igen eller inte lika mycket ,men då jag träffar ett gammalt hårt spår eller får super fäste så kuggar den över iaf (på full gas) , vill ju inte spänna matta för mycket så jag knäcker något .. varför kunde inte polaris ha gjort de enkelt med non slip redan från fabrik ?
Gissar att jag antingen har spänt för lite eller har för slitna drivhjul... Hur mycket ska man våga spänna på den tro ?
okej då kan jag nog spänna på lite mer.. jag har ingen manual tror jag ,fick inte med någon då jag köpte skotern iafSpänn mattan mer... På rmk så ska mattan hänga 10-13mm med en 4,5kg tyngd på mattan. Står annars i manualen hur mattan ska spännas.
jag tror att jag ska prova spänna ännu mer först hahaköp min originalmatta då slipper du otrevligheter som fäste