Tacksam för alla erfarenheter angående trippelpipor och Vipermodellerna; förbrukningsskillnad, driftsäkerhet, bestyckning, ljudnivå mm
Mvh
Mvh
Alltid något! Tackar för det.Det låter grymt mycke å så kan den gå dåligt ibland på höga höjder
Det är de jag vet angående pipor på en viper
Tack och bock för detta! Det blev att slå till på en Viper Mnt med just SLP´s trippelpipor monterade, samt variatorkitt från Maxximum. Jag har iaf hunnit provköra och kan verkligen instämma med att ljudnivån inte alls är störande. Härlig skön trippelsång av bästa märke! Anledningen till att det blev en Yamaha är just driftsäkerheten. Har tidigare provat orginal Viper´s och de är sannerligen inte hälften så brutal som en 800 Rotax, som jag tidigare kört. Hoppas nu kunna hålla rejält med gas genom pudret utan att haveri-harry kommer på besökJag kör på SLP:s pipor och bakom styret så har jag inga problem med ljudet alls, det är bara härligt.
Däremot låter det ju lite "utanför" förarområdet.
Dock brukar orginalsystem med s.k. lättviktsburk oftast låta mer.
På SLP finns en ganska klockren PDF för förgasar/variator inställningar.
(Ska funka till de flesta pipor till Viper)
http://www.slp.cc/instsheets/09-746.pdf
Min slukar bra precis lika mycket som standardutförandet.
Angående driftsäkerheten tycker jag den är väldigt hög så länge men håller efter grejjorna. En "SRX-kylare" i bakre tunneln är ju inte fel om man har den äldre modellen och tänker köra där det inte är tillfredställande kylning.
Aaah, tackar! Hade faktiskt glömt att kika in Mulles bromstester.viper-03 stock
http://www.m-performance.com/Grafik/Dynobilder/yamaha/viper/viper/stock/yamaha viper stock.jpg
viper-03 slp
http://www.m-performance.com/Grafik/Dynobilder/yamaha/viper/viper/stock/yamaha viper stock.jpg
de blir ju en sjuk effekt ökning med pipor på en viper
Jo, det såg rejält ut!Snacka om isolerade pipor.
http://www.blocket.se/vi/9938586.htm?ca=4_s