En sista uppdatering i mitt problem, hoppas jag. Var en jädra leveranstid på tätningarna till injektorerna. Tog även bort de nedre injektorerna och lämnade in till Bäcks för rengöring och kontroll. Allt var ok. Bytte tätningarna på alla injektorerna. Gick igenom reedsen igen, allt ok tycker jag. Satt tillbaka min gamla TPS och ställde in enligt skolboken. kontakten till injektorn som jag lyckades få silicon på kontaktblecken fick jag ren med 24% ättika och ett jädra pillande. Tröck ihop kontakterna och la tätning på utsidan i skarven som du föreslog Boost. Startar upp maskinen och så här jämt har den aldrig gått på tomgången. Varmkör till drygt 90grader, ingen rusning och tappar inte tomgången en enda gång. La tomgången på 1750-1800rpm nu, vet inte om det är inbillning men den känns också rappare på gasen nu. Ska göra en provkörning till ikväll när den kallnat ner till den utetemperatur som är nu men tror den kommer gå som den ska nu. Eldprovet blir väl när snön ramlat ner och man får prova den ordentligt. Ett stort tack för alla tips och råd som delats i detta problem. Frågan är om det var siliconet i kontaktblecken som var problemet, eller något annat.