ska du åka dragrace skulle ajg rekomendera att montera framdämpare ifrån en AWS1 framvagn.
Som det är nu har jag ingen nytta av framvagnen för den är forfarande i luften ca 100m i slaskföre 5 +gr
Dagens test måste jag nog vara nöjd med "tror jag" Jag är ju ingen dragraceåkare direkt men nu tror jag det mesta stämmer bra: Boggin blev över förväntan bra och jag kan köra tokslak matta UTAN nonslip!!
Testkörningen uppmätt 200m med trippelmätare,, fick spåra upp 3 skoterbredder själv i snöslasket på isen. 50 m bestog av uppståvatten så minst sagt värdelöst före.
Slutfarten på mattan är nog ganska inponerande 170kmt som bäst med 32 kamms matta. Jag vet att 130kmt är bra på 200m snöunderlag så några 170kmt var det såklart inte men säkert i närheten av 120-130 trotts uppståvatten och kraftig nersjunkning i start "gissar jag".
Vid starten blev det en grop på 20cm djup och en hel traktorskopa stor snöslask-hög bakom. Den är mycket svår att få gå rakt de första 50m men vid 100m har man kontroll då skidorna dansa lite i marken.
Jag provade 2 olika varvtal 8600v och 9000v. 9000v gav ca 10kmt mer slutfart på mattan så jag ger mig nog där. Kan hända den ger mer på 9500v men jag vill inte äventyra motorn för en korvgrillsdragrace för jag kommer inte åka med mer vartal än 9000 senare heller.
Nästa test blir strypt utblås och ger det några 100a varv mer får den väl varva det för tillfället. Jag hammrade ihop ett ställbart utblås i kväll som testas i morgon.