Kolla in Motorfist, det första märket som faktiskt ligger och spelar i samma liga (eller kanske lite ovanför) som Klim.
Du är ju från Västerås och då är det bara att knalla i på Naturkompaniet och köpa en jacka med bra kvalla och vad du än gör så köp inget skräp från ridestore.se där du betalar för kvalité, men får ett snowboardmärke broderat på en skräpjacka. Naturkompaniet är åf för Arcteryx som är världens bästa tillverkare av backcountry kläder. Without a doubt! Om du synar sömmar och dragkedjor mm på en Arcteryx jacka och jämnför med en en jacka från t.ex. Stadium så förstår du vad jag menar. Det Arcteryx kom med på -90 talet har all top of the line märken kopierat i dag, men Arcteryx har ändå DET när man som sagt synar sömmar mm. Om ändå skotrartillverkarna tillverkade skotrar med samma tänk och kvalité så skulle vi inte ha något negativt att säga om dom längre.
Men nu har vi ju fem tillverkare från Sverige som är på Top 10 listan över de bästa i världen, så på samma självklara sätt man gynnar de lokala handlarna, tycker jag att man gynnar de svenska tillverkarna också.
Haglöfs och Klättermusen ligger i topp av dessa och Peak Performance, Fjällräven och Lundhags slåss väl om tredje plasten
Happy hunting!
Jo, jag hoppas att Trollväggen är det rätta valet. Känns gediget och bra. Det får framtiden berätta.Joola: Norröna Trollväggen är ett grymt bra alternativ! Precis vad jag menar med Top of the Line!
Och visst köpte polarns familj en stuga i Lofsdalen förra året. Längst in på gatan vid vändplanen. Grymt läge. Hoppas på mer snö i Lofsen i år!
"Snowboardkläder" för fem år sedan var ren dumhet att ha på sig som skoterförare.Jag tittade länge på allt möjligt men det slutade med att jag köpta typ snowboard/skidkläder. Grymt mycket billigare för i princip samma grejer. En perfekt blandning av värme, kyla och "andning".
Varför skulle det någonsin ha varit dumhet?"Snowboardkläder" för fem år sedan var ren dumhet att ha på sig som skoterförare.
Har de helt plötsligt utvecklats till något kvalitativt och fungerande?