Tobe Kläder på nätet

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
:thumb::)

"Tobe Kläder på nätet", med betoning på nätet, han sa inte Sverige, men han sa "vart köper man sånt billigast är främst"

"och kanske pröva en onepiece" , så jag visade de billigaste som jag hittat.

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
tobe mono suit: 6500kr
hmk spec ops: 4500kr
fxr maverick: 5500kr

priser tagna från senaste nummret av snowrider

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
tobe mono suit: 6500kr
hmk spec ops: 4500kr
fxr maverick: 5500kr

priser tagna från senaste nummret av snowrider
Som tidigare skrivet i tråden så är HMK sänkt till 4199 och kommer att börja skickas ut i slutet av den här veckan!

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Ja du melmaq, med frakt, moms å tull på exempelvis TOBE Mono One-Piece Snowmobile Suit blir priset ca. 5525kr inte 3,876.68kr , men de är ju ändå ca 1000kr billigare iafa !

Å "diktarn" ta gärna lite bilder å !

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
ja då vart de en TOBE mono suit red/grey beställd idag!
När de verkar omöjligt att få se en Hmk i verkligheten utan att åka till östersund så betalar jag hellre lite till när man får klämma å känna på grejerna!

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Sweet blir att prova en sådan i vinter
ska du prova en overall av märket "sweet" eller va det ett sweet pris? Sweet verkar ju ha ett fruktat bra rykte men också en fruktad hög prislapp...

ingen som provat sweets onepiece och kan ge ett omdöme hurvida de funkar vid skoterkörning?

JeppeH

Välkänd medlem
9 okt 2013
140
0
6
Luleå
Någon som torrprovat HMK sparkdräkten i butik? Hur känns kvaliteten? Hur är passformen? Läste någonstans att HMK:s kläder är gjorda för tjocka amerikaner och på vissa bilder ser onepiecen som en icakasse och på andra riktigt bra.

Är småsugen på att beställa en blå..

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Någon som torrprovat HMK sparkdräkten i butik? Hur känns kvaliteten? Hur är passformen? Läste någonstans att HMK:s kläder är gjorda för tjocka amerikaner och på vissa bilder ser onepiecen som en icakasse och på andra riktigt bra.

Passar den bra för tjocka amerikaner så ska jag köpa en...

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan

Köpte på mig en HMK sparkdräkt idag å kan säga med mina 175cm å 90kg Så var L lagom överallt förutom mellan axlarna= tajt å armarna när jag sträckte ut dom rakt fram så blev dom för kort, så fick bli en XL istället, kanske hjälper nån som ska beställa..

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Hur är Tobe 2.0 i storlekarna,är 185 och väger 80kg?Blir inte riktigt klok på Storleksguiden på hemsidan.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Hur är Tobe 2.0 i storlekarna,är 185 och väger 80kg?Blir inte riktigt klok på Storleksguiden på hemsidan.
Dom är rymliga (bagy), men är ju lite lurt för man vill ju inte att ryggen skall bli sträckt när man böjer sig ner då kan de bli irriterande, om du syftar på monosuit förstås.
Men jag är 181 och väger 92kg och har XL på min monosuit och passar perfekt på alla vis !

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Jag är inne på min andra ToBe dräkt och jag är ca: 1,78m lång och väger strax under 75kg och för mig har medium varit lysande. Provade en Large av fjolårets och den kunde jag tälta i.

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
182 lång och 100 kg, Tobes Mono Suit kör jag med XL och lika var det med HMK när jag provade den i butik. Det lilla jag provade hmk:n så tyckte jag att den satt bättre och kändes skönare än TOBE.
Skulle jag köpa en ny Onepiece idag så skulle jag gå på en HMK, den känns mer prisvärd än TOBE.