Tobe Kläder på nätet

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Är det någon som vet en butik där det hänger en Tobe Kevlar i small/medium någonstans i sverige?

sandydoull

Medlem
13 mar 2014
8
0
1
Kiruna
HMK dräkten, är den helt utan stoppning eller? Har beställt en sån har nu fodrade jacka och byxa och dör av svett så fort det blir lite boondocking så har beställt hmk-dräkten. Jag är 175cm lång och 80kg och har beställt en large, tror ni den passar?

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Skalkläder är ett måste! Har kört i -25 och fortfarande inte frysit i mina scott skalkläder. Du får se till att du har ull längst in mot kroppen, och värmande tröjor ovanpå det om du skulle börja känna dig kall. Men i stort sett så har jag bara ett ullunderställ när jag åker hela säsongen. Så du kommer inte ångra ditt köp! (Om det nu skulle vara ett skalplagg)

sandydoull

Medlem
13 mar 2014
8
0
1
Kiruna
Fick hem HMK dräkten och L satt lagomt på mig (175cm +80kg), måste säga att den verkar vara av hög kvalité med en genomtänkt design, exmepelvis den har en stor innerficka som blir perfekt att ha ett par goggles i på uppvärmning;) imorgon blir det att testa den på allvar men svinnöjd än så länge;) Fick den för bra pris 3000:-:heh:

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
kört med min Hmk overrall denna säsong. tyvärr fick jag ett hål i knäet, (som jag var rätt för..)
I övrigt så äre ju idiotiskt att vara utan snömudd i armarna.. sömmar som går upp på insidan benen. knapp till snölöset nere vid fötterna lossnade efter 3 helger. (eltejp nu mera..)
Sen nu i vårvädret i blötare snö så blir jag pissblöt i den..
Vet inte vad man skulle ha åkt för kläder nästa år..