Triple Touring 600 -98 - Service

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.659
806
113
Kramfors
Har spänt mattan enligt manualen som du så vänligt hade delat med dej,
och har tagit en prov tur, tyvärr så är det väldigt löst på leden så det är inget fäste,
På fredag så åker jag till stugan i Funäsdalen så då får man väl känna på lite bättre
än att skumpa runt på dom buckelpisterna som man har här hemma.
hoppas att den är bättre med över kuggningen nu.

Har dragit 2,3% olja nu på 17 liter bensin, då har jag kört 1/2 sträckan lungt med 5 åring framför mej
och andra 1/2 har varit typ fullgas / stopp då lederna ser ut som dom gör,
träd o trångt och puckel pist..

Kanske ska ställa upp den lite, vad tycker ni?
2,3% oljedragning vs din körning är perfekt enligt min bok ivf. Om alla nyare skotrar skulle ställas in så dem drog lika din skulle ingen ha problem med motorerna. Tyvärr är de vissa/många som köpt nya skotrar glada att dem bara drar 1,-1,5% olja. Det blir en kortvarig glädje kan jag lova.

2,3% genomsnitt motsvarar lätt minst 4% på full gas och det behöver en högvarvande 600a.
 

Ason

Välkänd medlem
30 dec 2012
225
0
16
Attans jag som höljd lite till idag, men imorgon far vi till Funäsdalen då får man se hur det ser ut vid nästa tankning,
Kanske ställer tillbaks den då..
 

Ason

Välkänd medlem
30 dec 2012
225
0
16
Ja då har vi åkt lite skoter,
Jag och jäntans grabb tog skotrarna till slalombacken så fick dom andra åka bil hit.
Var riktigt roligt, efter en stund så började den tappa kraft vid lite stigning.
Kan det ha med luften att göra?
Och kan man göra något åt det nu på plats?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.659
806
113
Kramfors
Ja då har vi åkt lite skoter,
Jag och jäntans grabb tog skotrarna till slalombacken så fick dom andra åka bil hit.
Var riktigt roligt, efter en stund så började den tappa kraft vid lite stigning.
Kan det ha med luften att göra?
Och kan man göra något åt det nu på plats?
Om du befinner dig uppe vid fjällena kan den tappa kraft en aning . Men det är inte farligt för motorn för den går fetare ju högre du befinner dig.

Annars skulle jag kolla kylaren om den tappat vatten eller kokar! Då är det farligt och den har varit på g att skära!
 

Ason

Välkänd medlem
30 dec 2012
225
0
16
Ok kände på kylaren och den var jummen
Och när jag vi kom neråt så gick den bättre.
Ska kolla nivån innan vi drar..